Snapshot 16w20a to pierwsza wersja testowa, otwierająca rozwój nad wersją Minecraft 1.10 Co nowego czeka nas tym razem. Dużo nowości już na samym początku. Nowe bloki, moby oraz inne usprawnienia.
Tym razem jest o czym poczytać, ponieważ prace nad wersją 1.10 ruszyły pod koniec marca i wiele z dodanych w nim rzeczy, było już wstepnie prezentowane przez Jeba oraz innych deweloperów z Mojang. Przejdźmy zatem do tego, co znajduje się w najnowszym Snapshot 16w20a. Na końcu wpisu znajduje się przegląd zmian Snapshota 16w20a w formie wideo.
Lista zmian Snapshot 16w20a (Minecraft 1.10)
Nowości
Ogólne
- 7 nowych dzwięków (6 dla Misia Polarnego oraz 1 dla bloku Stołu Zaklinania).
- Nowa opcja w menu umożliwjąca Auto Skok (domyślnie jest włączona).
- Nowt tag limit dla funkcji looting_enchant.
- Nowy efekt cząsteczkowy pojawiający się od spodu bloku jeśli on lewituje (dotyczy piasku, żwiru czerwonego piasku oraz kowadeł).
- NBT tag - ZombieType zastępuje IsVillager oraz VillagerProfession.
- F3 + G pokawzuje granice chunków dookoła gracza.
Generowanie świata
- Dodano Skamieliny
Bloki
- Dodano strukturę Void
- Dodano blok Magmy - receptura
- Dodano blok Brodawkowy - receptura
- Dodano blok czerwonej cegły Netheru - receptura
- Dodano blok kości - receptura
Przedmioty
- Dodano brakujące jajka mobów, które występują w grze.
Moby
- Dodano Niedźwiedzia Polarnego oraz jego młode (miś polarny)
- pojawiają się naturalnie na zimowych biomach,
- dorosły niedźwiedz zaatakuje gracza jeśli zostanie udeżony lub w pobliżu znajdują się jego młode,
- dorosłe osobniki pływają szybciej w wodzie szybciej od gracza.
- Dodano Zabłąkanego Szkieleta [STRAY]
- przypomina zachowaniem zwykłego szkieleta (poza innym wyglądem),
- po śmierci wypada z niego to samo co ze zwykłego szkieleta plus dodtkow jest 50% szansa na wypadniecie strzały spowolnienia,
- występuje w biomach zimowych,
- strzela strzałami spowolnienia (0:30s),
- można odbić strzałe aby sam wyrządził sobie szkodę efektem spowolnienia.
- Dodano Zombie Łuska [HUSK]
- przypomina zachowaniem zwykłego zombie,
- nie płonie podczas dnia (pewnie dlatego jego nazwa to Łuska),
- jest 2 pixele wyższy od zwykłego zombie,
- zadaje efekt głodu na czas 6s (Łatwy), 13 (Normalny), 20 (Trudny),
- pojawia się na ciepłych biomach, np. pustyni.
Zmiany
Ogólne
- NBT tag NoGravity
- Od 1.10 obejmuje wszystkie byty, a nie tylko sam stojak na zbroje.
- F3 Debug
- wykres 3D zastepujący standardowy celownik teraz ma czarną obwódkę.
Generowanie świata
- Równina oraz Kwiatowa Równina
- od teraz w tych biomach jest także trochę drzew (5% chunka). z czego 1/3 to duże dęby oraz 2/3 małe dęby.
- Lodowa Równina, Lodowe Góry oraz Lodowe Kolce Równin
- od teraz w tych biomach jest szansa na pojawienie się pasywnych mobów podczas generacji mapy (7% kontra 10% w pozostałych biomach)
- Mesa (wszystkie warianty)
- kolorowe bloki gliny oraz glina nie generują się poniżej 15 bloków głębokości, jeżeli mesa występuje wyżej niż 15 bloków nad powierzchnią morza,
- oprócz normalnch 2 żył rudy złota poniżej poziomu y=32, zachodzi próba wygenerowania 20 żył pomiędzy poziomami y=32 do y=79,
- generowane sa opuszczone kopalnie nad powierzchnią ziemi.
- Wioski
- od teraz jest więcej typów wiosek, dopasowanych do biomu w jakim występują,
- w wioskach występują sćieżki z wydeptanej trawy zamiast żwiru,
- wioski w biomie sawanna są praktycznie całe z desek, co niesie ze sobą duże ryzyko spalenia się całej wioski.
- Duże grzyby
- wygenerowane duże grzyby na wysokich lasach są wyższe od tych na wersji MCPE
Bloki
- Blok Struktur - więcej o BS znajdziesz tutaj: Link pojawi się poźniej
- posiada nową teksturę w rożnych wersjach dla danego trybu,
- od wersji 1.10 (oraz snapshot 16w20a) będzie dostępny w formie bloku z GUI
- użyteczne i proste GUI ma służyć twórcom map
- struktury mogą być zapisywane, łączone i ładowane na mapę, przy pomocy folderu "struktur"
- struktury są ogranicznone do rozmiaru 32 bloków w każdym kierunku (pozycja jest relatywna)
- dają możliwość blokowi komend do tworzenia struktur
- posiada 4 tryby działania - dane, zapis, odczyt, narożnik
- Cegłda z Endu
- nie można jej już wytworzyć w ogóle
Przedmioty
- Fajerwerki
- receptura fajerwerków produkuje od teraz 3 race (rakiety) zamist 1
Moby
- Enderman
- od teraz może się bardzo żadko pojawić w Neterze. Szansa na odrodzenie wynosi 1/153 (inne moby mają szansę odpowiednio - Kostka Magmy 2/153, Zombie Pigmen 100/153 oraz Ghast 50/153),
- od teraz naturalnie mogą podnosić kamień netheru
- Kostka Magmy
- od teraz szansa na odrodzenie się jest prawie 2-krotnie wyższa i wynosi 2/153, wcześnie było 1/151.
Poprawki błędów
- Usunięto 2 błędy z wydań poprzedzających 1.10
Przegląd wideo Minecraft 1.10 Snapshot 16w20a