Fragment prezentacji z PAX
{youtube}PcNgWEhlAxg{/youtube}
Notch powiedział, że w losowo generowanej mapie mogą pojawić się opuszczone szyby górnicze, w których mogą pojawić się nowe bloki pajęczyny. Eksploracje miejsc takich jak szyby górnicze, czy nowy rodzaj lochów, przyniosą wiele korzyści.
W prezentacji pokazano również niektóre z wiosek NPC. Pomimo, że nie były jeszcze obsadzone, sama architektura była nadzwyczajna, jak na generowane miasta.
Endermen
Nowy mob nazywa się Endermen. Gdy gracz będzie ogólnie spoglądał w kierunku Endermena, ten pozostanie spokojny. Jednakże bezpośrednie wpatrywanie się w danego osobnika spowoduje, iż staje się on aktywny, teleportuje się do gracza i rozpoczyna atak. Enderman ma być dość żadkim mobem.
Nowe oświetlenie
Światło ma być generowane zupełnie inaczej. Przejście dnia w noc będzie bardzo gładkie, eliminując obecny wygląd zmiany dnia w noc.
Ponadto przedmioty, takie jak pochodnie czy, np. Glowstone, itp., będą generowały własny typ i kolor światła. Dzięki temu łatwiej będzie można rozróżnić źródła światła i umożliwi graczom oświetlenie terenu w sposób, jaki sami będą chcieli. Dodano także nowy suwak jasności, który pozwoli każdemu ustawić ogólne oświetlenie w grze zgodnie z osobistymi preferencjami.
Doświadczenie, głód
Nowy pasek głodu zastąpi obecny sposób pokazywania, jak jedzenie leczy utracone życie. Im bardziej dany pasek będzie wypełniony, tym szybciej życie będzie się regenerować. Jeśli spadnie zbyt nisko, gracz zacznie tracić cenne życie! Notch pokazał nową animację "jedzenia" oraz zademonstrował różne rodzaje mięsa, które zostanie dodane.
Doświadczenie można będzie nabyć pokonując moby oraz kolekcjonując "Experience Orbs" (Kule Doświadczenia), które zostaną przez nie upuszczone. W późniejszym czasie gracz może wykorzystać kule do zakupu "dobroci". Nie określono jeszcze, co można zakupić, ale napewno będą to rzeczy wartościowe.
Rzeki, oceany
Będą generowane wraz z istniejącymi biomami. Rzeki są dość duże i mogą łączyć brzegi lądu, kończąc swój bieg wpływając do oceanu, lub tworzyć "okrągłe" rzeki, które łączą się same z sobą.
Nowe (i rozszerzone) biomy
Biomy będą teraz znacznie większe, z wyraźnie zaznaczoną granicą.
Zobacz także:
Łuk od teraz funkcjonuje podobnie do realnego. Dzięki dłuższemu naciągnięciu cięciwy, można zadać większe obrażenia. Dodatkowo będzie można zadać trafienie krytyczne, zarówno podczas ataku w trakcie skoku jak i (pół losowo) dzięki wystrzałowi z łuku.
Gracz będzie mógł przez krótki czas użyć sprintu. Trafienie potwora w trakcie sprintu spowoduje jego odrzut na pewną odległość.
Creative Mode
Podczas tworzenia świata możemy wybrać tryb rozgrywki. W trybie Creative brak obrażeń, mamy nieograniczoną ilość przedmiotów oraz możliwość latania, które uruchamiamy podwójnym wciśnięciem klawisza skoku.
Zdjęcia z PAX Prime ukazujące MOJANG
Na większości prezentowany jest Scrolls