W oczewkiawniu na aktualizację edycji Java Minecraft 1.13 zespół podjął decyzję aby zatrzymać wydanie technicznej aktualizacji i połączyć ją z zaplanowaną aktualizacją 1.14 aquatic. Już spieszymy z wyjaśnieniami o co chodzi.
Jak wcześniej kilka razy pisaliśmy (kilk, klik, klik), w zaplanowanej aktualizacji technicznej miały zostać wprowadzone znaczące zmiany, kilka z nich jest naprawdę dużych, a wszystko to dla jeszcze większych zmian w aktualizacji oceanu (aquatic). Miała ona przynieść wszystkie ogłoszone nowości i podwodne cuda, w tym żółwie, delfiny, rafy koralowe, głębiny morskie oraz inne tajemnice otchłani (więcej znajdziesz tutaj -> klik).
Oczywiście wszystkie te nowości miała poprzedzić aktualizacja techniczna 1.13, która zawiera dużo eksytujących rzeczy, takich jak nowy format zapisu świata, nowy parser poleceń, pakiety danych, nowy silnik graficzny oraz zmiany w generatorze świata.
Wiemy, że uważasz to za wariactwo, ale większość z tych rzeczy dostępna już jest w najnowszych migawkach (snapshot), także razem z niestabilnymi rzeczami, takimi jak patyk debugowania, którego twórcy nie zamierzają oficjalnie wspierać.
Jest jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca aktualizacji, a jest nią system walki zmieniony w wersji 1.9. Społeczność ma z tym system mieszane uczucia i dość często pojawia się prośba o zmiane tego sytemu na stary. Więcej w tym temacie napiszemy w osobnym wpisie (tutaj będzie link).
To kiedy w końcu będzie aktualizacja technincza? Co z aktualizacją oceanu?
Ze względu na poważne zmiany, generalny remont trwa zdecydowanie dłużej i dlatego aby się przygotować, developerzy postanowili wstrzymać wydanie 1.13 i wydanie ono zostanie razem z aktualizacją oceanu.
Tym samym aktualizacja oceanu stanie się wydaniem 1.13 a nie jak wcześniej zaplanowano 1.14. Reasumując - nowości związane z wodną aktualizacją zaczną się szybciej i pojawić się mogą już w następnej migawce dla wydania 1.13