Minecraft 1.19 "Dzika Aktualizacja" została wydana. Poznjamy wszystkie zmiany i nowości dla Minecraft 1.19 The Wild Update.
Minecraft 1.19 to następna główna aktualizacja wydana w dniu 26 maja 2022. W dużym skrócie otrzymaliśmy w "dzikej aktualizacji" takie nowości jak nowgo boosa - Warden, trzy nowe biomy z czego dwa dotyczą podziemi a jeden bagien, kilkadziesiąt nowych bloków i przedmiotów związanych z biomem deep dark oraz namorzynowych bagien, nowe moby takie jak Allay, żaba oraz kijanka, łódkę ze skrzynią oraz masę zmian i usprawnien w komendach, nowe tagi a także ponad 130 poprawek błędów od poprzedniego pełnego wydania, jakim była wersja Minecraft 1.18 cz. II
The Wild Update Minecraft 1.19 Java
Oficjalny zwiastun
Poniżej znajdziesz pełny opis zmian i nowości, jeśli chcesz dokładnie poznać każdy aspek gry, jaki został zmieniony w aktualizacji Minecraft 1.19
Minecraft 1.19 "Dzika Aktualizacja" - Lista zmian
- Żabia lampa:
- upuszczane kiedy żaba zjada małe magmowe kostki,
- posiada trzy warianty,
- kolor lapmy jaki wypada zależy od typu żaby, która zjadła magmową kostkę:
- złocisty - wypada jeśli pomarańczowa żaba zje magmową kostkę,
- zielenisty - wypada jeśli zielona żaba zje magmową kostkę,
- perłowy - wypada jeśli biała żaba zje magmową kostkę.
- Żabi skrzek:
- niesolidny blok, który można postawić na powierzchni wody,
- niemoże go zdobyć w trybie surwiwalowym,
- po pewnym czasie wykluwają się z niego kijanki,
- wariant kijanki zależy od biomu w jakim wyrasta żaba.
- Namorzynowe liście:
- rosną na drzewach namorzynowych jako blok ozdobny,
- wyrastać z nich może siekwa, jeśli użyto na liściu mączkę kostną.
- Namorzynowy pień:
- stanowi część drzewa namorzynowego, które spotkasz na biomie namorzynowych bagien,
- można z niego zrobić deski i drewno,
- posiada równieważ wariant okorowany.
- Namorzynowe deski:
- powstają z pni namorzynowych,
- można z nich zrobić płyte, schodek, płotek, przeycisk, płyte naciskową, drzwi, klape, furtke, łódkę (ze skrzynią także) oraz tabliczkę.
- Siewka namorzynu:
- nowy typ sadzonki, który rośnie na namorzynowych drzewach,
- można ją sadzić i nawozić mączką kostną,
- można ją sadzić na lądzie i pod wodą,
- można ją umieścić w doniczce,
- pszczoły mogą ją zapylać oraz podążać za graczem który je trzyma, aby mogły się rozmnożyć.
- Namorzynowe korzenie:
- półprzezroczysty blok dekoracyjny, podobnie jak liście ale może być podmokły,
- szybciej wydobywać można je przy pomocy siekierki,
- nie pęka jeśli zostanie przesunięty przez tłok,
- może być zasilany,
- ma unikalne dzwięki.
- Namorzynowe drewno:
- nowy rodzaj drewna, także w wariancie okorowanym (po prawej),
- można z niego zrobić deski namorzynowe.
- Błoto:
- występuje w biomie bagien namorzynowych,
- można go zrobić przy wylaniu butelki z wodą na ziemię, twardą ziemię oraz zakorzenioną ziemię,
- można także przerobić na glinę, umieszczając blok błota nad spiczastym naciekiem aby mógł wyschnąć,
- podaczas chodzenia po błocie, gracz oraz moby delikatnie się zapadają,
- blok może być przenoszony przez endermana.
- Utwardzone błoto:
- powstaje z jednego bloku błota i przenicy,
- można z niego zrobić błotne cegły.
- Błotne cegły:
- powstają z czterech sztuk utwardzonego błota,
- z cegieł błotnych można zrobić cegły, płyty, schody oraz murek, przy pomocy craftingu lub przecinarki.
- Zabłocone namorzynowe korzenie:
- występują w biomie namorzynowych bagien,
- można je zrobić z błota i korzenia namorzynowego,
- szybciej się wydobywa przy użyciu łopaty.
- Zbrojony łupek:
- blok występuje w nowym biomie starożytnych miast, w kształcie dużej ramy,
- nie można go pozyskać w trybie przetrwania,
- nie można go wytworzyć,
- można go zniszczyć, ale nic nie upuszcza, nawet przy użyciu jedwabnego dotyku,
- jest całkowicie odporny na wybuchy od smoka endu oraz withera,
- wykopanie go diamentowym kilofem zajmuje 9 razy dłużej (82,5s) niż obsydianu,
- nie można go przesunąć przy pomocy tłoków.
- Sculk:
- generuje się w biomie deep dark,
- ma animowaną teksturę, z pulsującymi powoli kropkami,
- może sie rozrastać jeśli w pobliżu zginie mob.
- Sculkowy katalizator:
- generuje się w biomie deep dark,
- emituje cząsteczki dusz w promieniu 8 bloków, kiedy mob zginie stojąc na nich, rozrasta się wtedy o inne bloku sculku,
- rozrost nowych bloków zależny jest od typu moba oraz ilości doświadczenia jakie wypada po jego śmierci,
- podczas wydobycie można uzyskać z nich doświadczenie ale tylko przy pomocy zaklęcia jedwabnego dotyku,
- emituje poziom światła o sile 6.
- Sculkowe wrzeszczadło
- generuje się w biomie deep dark,
- po środku ma 2 wzory w kształcie duszy,
- może "krzyczeć", emitując cząsteczki przypominające pierścienie dzwiękowe (soniczne),
- aktuwuje się przez czujnik sculku, sygnał redstone lub kroki gracza,
- przyzywa nadzorcę (Wardena) jeśli w pobliżu 48 bloków niema już innego,
- nakłada na gracza efekt ciemności,
- jeśli aktuwuje się trzykrotnie, przyzywa nadzorcę, kótry wychodzi z ziemi,
- jeśli już raz został wezwany nadzorca, kolejna aktywacja wymaga tylko jednego poziomu do przyzwania kolejnego,
- podczas wydobycie można uzyskać z nich doświadczenie ale tylko przy pomocy zaklęcia jedwabnego dotyku.
- Żyły sculku:
- generuje się w biomie deep dark na krawędziach sculkowych korytarzy,
- generuje się jako górna warstwa na innym bloku, podobnie jak śnieg,
- można go kłaść w dowolnej pozycji,
- posiada animowaną teksturę,
- jest lekko prześwitujący, pozwalając zobaczyć jaki blok znajduje się pod nim,
- może być zalany wodą.
- Wiadro z kijanką:
- kijanki żab można złapać do wiadra, używająć wiadra z wodą.
- Fragment płyty:
- należy uzbierać 9 fragmentów, aby wytworzyć płytę muzyczną nr.5
- fragmenty można odnaleźć tylko w skrzyniach z łupami w starożytnych miastach,
- są bardzo rzadko dostępne i ciężko uzbierać 9 fragmentów.
- Płyta muzyczna nr.5:
- nowa płyta muzyczna nr.5 w wykonaniu Asmuel Aberg,
- można ją wytworzyć z 9 fragmentów płyty,
- nagranie jest w podobnym stylu do nagrania nr. 11.
- Odłamek pogłosu:
- można je odszukać jedynie w skrzyniach z łupem w starożytnych miastach,
- służą do wytworzenia kompasu powrotu.
- Kompas powrotu:
- nowy typ komasu, który wskazuje miejsce naszej ostatniej śmierci,
- obraca się losowo, jeśli nie jest trzymany przez gracza lub gracz znajduje się w innym wymiarze, niż ten w którym zginął,
- można go wytworzyć z kompasu otoczonego 8 odłamkami pogłosu.
- Kozi róg:
- wypda z kozy, która taranuje twarde bloki, takie jak:
ruda węgla, ruda emeraldu, ruda żelaza, kłody, zbity lód oraz kamień, - na rogu można zagrać, dzwięk jest słyszalny z daleka a między każdym użyciem jest 7s pauzy,
- posiada 8 wariantów, z których każdy wydaje inny dzięk (posłuchaj dzwięki rogów).
- wypda z kozy, która taranuje twarde bloki, takie jak:
- Namorzynowa łódka:
- nowy typ łódki, wytwarzany z namorzynowych desek, także w wariancie ze skrzynią.
- Jaja spawnujące:
- otuszka (Allay),
- żabę,
- kojankę,
- nadzorcę (Warden).
- Otuszek (Allay):
- mob który wygrał w głosowaniu podczas Minecraft Live 2021
- może wyszukiwać dla gracza bloki lub przedmioty, jakie gracz mu wręczy,
- będzie szukał bloków w odgległości 64 bloków od gracza,
- odradza się w miejscu,
- znalezione bloki, będzie upuszczał w pobliżu bloku dziękowego,
- posiada 20 pkt. życia (10 serc) oraz regenerację zdrowia 1pkt (2 serca) co 1s.
- Żaba:
- występują w trzech odmianach w zależności od biomu:
- umiarkowany - jest pomoarańczowa
- ciepły - jest biała,
- zimny - jest zielona,
- potrafi rechotać, skakać, pływać oraz wolno chodzić po lądzie,
- może przeskoczyć nawet 5 bloków,
- zjada małe kulki śluzu (slimy) oraz małe kostki magmy,
- można je rozmnażać przy pomocy kul szlamu,
- rośnie z kijanek,
- posiada 10 pkt. zdrowia (5 serc).
- występują w trzech odmianach w zależności od biomu:
- Kijanka:
- dorasta do żaby w 20 min od urodzenia, można ten czas przyspieszyć karmiąc je kulkami szlamu,
- rodzaj żaby jaka wyrośnie zależy od temperatury biomu,
- można je przenosić i trzymać w wiadrze z wodą,
- na lądzie skacze jak ryby i ostatecznie umiera,
- panikuje na lądzie w poszukiwaniu drogi do źródła wody,
- panikuje także w pobliżu aksolotli, kiedy jest przez nie ściagana,
- posiada 6 pkt. zdrowia (3 serca).
- Nadzorca (Warden):
- Warden jest pierwszym w Minecraft ślepym mobem,
- pojawia się, po trzykrotnym wzbudzeniu wibracji w skalkowe wrzeszczadło,
- wynurza się z ziemi, gdy zostaje zrodzony przez skalkowe wszeszczadło,
- powraca do ziemi, jeśli przez 60s nie wykryje żadnych wibracji w swoim otoczeniu,
- dysponuje 500 pkt. (250 serc) zdrowia i zadaje 30 pkt. obrażeń na normalnym poziomie trudności,
- posiada duży zasięg walki wręcz, przez co może nas dosięgnąć z odległości,
- podczas ataku na gracza dezaktywuje jego tarczę,
- klatka piersiowa Wardena ma świecący rdzeń, który rozjaśnia się i przyciemnia razem z efektem ciemności,
- pulsowanie przyspiesza, kiedy Warden staje sie bardziej podejżliwy i zbliża się do zaatakowania gracza lub innego moba,
- posiada zmysł węchu, dzięki któremu lokalizuje swoje ofiary w postaci gracza lub innych mobów,
- wyczuwa ruch, odnajdując drogę w kierunku zródła wibracji,
- śledzi, atakuje graczy i inne moby, które wytwarzają wibracje,
- gry wykryje ruch, narośla na jego głowie grzechoczą podobnie jak skalkowy czujnik,
- jeśli jakiś pocisk (jajko, kulka śnieżna, strzała) wyląduje w pobliżu, Warden sprawdza to miejsce, dzięki temu zachowaniu można wykorzystać je do odwrócenia uwagi Wardena od wcześniejszczego celu który szukał,
- może ładować atak dystnsowy, gdy gracz buduje wysoko, atak taki zadaje 10 pkt. obrażeń i trafia gracza z odległości nawet 15 bloków,
- nie wykryje gracza, który używa skradania się,
- ma wzrost 3,5 bloku, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, poza smokiem.
- Łódka ze skrzynią:
- podobne do wózka kopalnionego ze skrzynią,
- dzięki niej gracz może wyruszyć w podróż po wodzie i przewozić rzeczy,
- tworzy się ją przez połączenia skrzyni z dowolną łódką,
- występuje w różnych wariantach, w zależności od typu desek użytych do budowy łódki,
- zniszczenie łódki ze skrzynią powoduje wysypanie się wszystkich przedmiotów ze skrzyni.
- Obrazy:
- dodano 4 nieużywane obrazy (ogień, ziemia, woda, wiatr),
- obrazy te można uzyskać i użyć tylko przy pomocy paczek danych lub poleceń -
/summon painting ~ ~ ~ {variant:"water"}
- Starożytne miasto:
-
- nowa struktura, która generuje się w biomie Deep Dark i zawiera wszystkie nowości z tego biomu,
- jest to jedna z największych struktur i zawsze występuje na poziomiem Y=-52,
- zbudowana jest z bloków łupkowych, bazaltu oraz szarej wełny,
- znaleźć można w miastach skrzynie z unikatowymi łupami (płytę muzyczną Otherside, miksturę regeneracji II, zaklęte książki, zaklęte żelazne i diamentowe nogawice, zaklętą złotą motykę, zaklęte złote jabłko),
- posiada różne poziomy oraz otwarte przestrzenie z różnymi ruinami i strukturami,
- pod tejemniczą ramą zbudowaną z wzocnionego łupka, można odkryć ukryte pomieszczenia, w których znajdziemy machanizmy z redstone pokazujące nowym graczom ich funkcjonalność,
- jeśli rama wygeneruje się ze skrzynią stojącą przed nią, znajdziemy w niej zawsze jedną złotą marchewkę.
- Głęboka odchłań (Deep dark):
- nowy biom znajdujący się pod kontynentami i górami, poniżej poziomu Y=-1 do Y =-64,
- zawiera w sobie strukturę starożytnych miast,
- nadzorca może się w nich odrodzić, jeśli zostanie przywołany przez sculkowe wrzeszczadło,
- zawiera korytarze pokryte blokami sculkowymi,
- z wyjątkiem spawnerów, żaden inny mob oprócz nadzorcy nie może się tam odrodzić.
- Namorzynowe bagno:
- nowy wariant biomu bagiennego, z nowym typem drzew, występujący w okoliach ciepłych biomów takich jak dżungla oraz pustynia,
- biom porośnięty jest drzewami namorzynowymi o unikalnym kształcie:
- na nowym typie drzew może odnaleźć gniazdo pszczół (obrazek wyżej),
- drzewa namorzynowe można wychodować z nowego wariantu sadzonek namorzynowych,
- spotkamy tam takie moby jak żaby oraz szlam, lecz nie zobaczym tam owiec, krów, świnek oraz kurczaków
- na tym typie bagna nie generuje się chatka wiedźmy,
- podłoże bagień pokryte jest w wiekszości z bloków błota.
- Namorzynowy las:
- nowy wariant drzew, występujący w biomie namorzynowych bagien,
- posiada unikatowy kształt, z systemem korzeni, występuje w nim kilka odmian różnych bloków namorzynowych,
- drzewa mogą wyrastać także z siewki namorzynu,
- czasami jest szansa, że w lesie wygeneruje się gniazdo z pszczołami.
Komenda /locate
- Dodano subkomendę POI - /locate poi <poi>
- poi - może być ID z przestrzeni nazw POI lub tagiem POI.
(np. /locate poi minecraft:bee_home - lokalizacja ula do którego przypisane są pszczoły)
- poi - może być ID z przestrzeni nazw POI lub tagiem POI.
Komenda /place
Zobacz także:
- Dodano subkomendę template - /place template <template> [<pos>] [<rotation>] [<mirror>] [<integrity>] [<seed>]
- działa podobnie jak przycisk ładowania w oknie bloku struktur,
- template - przestzreń nazw ID szablonu,
- pos - pozycja do wklejenia szablonu,
- rotatnion - obracanie szablonem,
- mirror - lustrzene odbicie szablonu,
- integrity - integralność struktury międzt 0 a 1,
- seed - ziarno dla losowogo degradacji jeśli wartość integrity jest mniejsza od 1.
- Postępy:
- dodano 7 nowych postępów.
- Zaklinanie:
- dodano zaklęcie szybkiego skradania się,
- zaklęcie można zdobyć tylko w skrzyniach z łupem w starożytnych miastach,
- ma trzy poziomy siły działania,
- dostępne jest do użycia tylko na nogawicach,
- pozwala chodzi szybko podczas kucania i skradania się, do 75% szybkości normalnego chodzenia na zaklęciu poziomu III.
- Efekty:
- Ciemność
- efekt statusu wyzwalany przez sculkowe wrzeszczadło, powoduje przyciemnienie kamery gracza, co znacząco ogranicza widzenie,
- obniża poziom gamma o opowiednik ustawienia "Nastrojowy" jednocześnie zachowując ten efekt.
- Ciemność
- Czat w grze:
- wiadomości na czacie wysyłane między graczami są od teraz szyfrowane kryptograficznie,
- gracze otrzymują podczas sesji parę kluczy kryptograficznych z serwerów Mojang,
- serwer może od teraz wymagać tych kluczy, jeśli w ustawieniach w pliku server.properties parametr enforce-secure-profile będzie mieć wartość true, tym samym gracze bez klucza nie wejdą na serwer,
- domyślnie ustawiona będzie wartość enforce-secure-profile=false
- wygląd czatu będzie można ustawiać przy pomocy paczki zasobów na serwerze i wartości chat.type.text.
- Format chunków:
- Dodano blending_data.min_section, blending_data.max_sectionktóry określa, które sekcje są używane do danych do mieszania.
- Paczki danych i paczki zasobów:
- mogą od teraz mieć sekcję "filter" w pack.mcmeta.
- Muzyka w grze:
- dodano muzykę w wykonaniu Lena Raine:
- "Ancestry" - gra tylko w biomie Deep Dark,
- pozostałe grają w biomach namorzynowych, dżungli oraz menu gry:
- "Firebugs"
- "Labyrinthine"
- "Aerie"
- Opcje w grze:
- w menu opcji dodano nowy suwak dostępności o nazwie „Pulsowanie ciemności”.
- Kontroluje, jak ciemny staje się efekt ciemności, gdy nadzorca lub sluckowe wrzeszczadło daje go graczowi.
- dodano opcję dźwięku „Dźwięk kierunkowy” do symulacji dźwięku kierunkowego 3D.
- wykorzystuje dźwięk kierunkowy oparty na HRTF, aby poprawić symulację dźwięku 3D, ułatwiając rozróżnienie, z którego kierunku dochodzi dźwięk (w tym, czy jest nad lub pod odtwarzaczem).
- wymaga sprzętu audio zgodnego z HRTF.
- ta opcja najlepiej sprawdza się w przypadku słuchawek.
- domyślnie wyłączone.
- w menu opcji dodano nowy suwak dostępności o nazwie „Pulsowanie ciemności”.
- Efekty cząsteczkowe:
- sculk_coul - emitowane są przez sculkowy katalizator
- shriek - emitowane przez sculkowe wrzeszczadło
- sculk_charge_pops
- sculk_charge
- sonic_boom
- Protokoły:
- Serwery wysyłają teraz również dodatkową ikonę i pakiet MOTD po połączeniu się gracza.
- Pozwala to serwerom z ustawieniem
enable-status=false
ikony i MOTD dla graczy, którzy pomyślnie się połączą.
- Pozwala to serwerom z ustawieniem
- Serwery niestandardowe mogą teraz włączać lub wyłączać podgląd czatu dla niektórych klientów, wysyłając nowy pakiet sieciowy.
- Serwery wysyłają teraz również dodatkową ikonę i pakiet MOTD po połączeniu się gracza.
- Teksty powitalne:
- „Wrzeszczy jak wrzask sculk!”
- „Kto wypuścił żaby?”
- „RYBIT!”
- "Drużyna rechotania!"
- "Nieeeeeeeeeee!"
- „Kwiatowy las TM Perfumy”
- „Kapeluszowe piątki!”
- Tagi:
- dodano całą masę nowych tagów dla bloków, nie będziemy jej rozpisywać, ponieważ większość graczy i tak z tego nie skorzysta.
- Statyw alchemiczny:
- nieznacznie zmieniono jego teksturę, aby ich ramiona łączyły się z podstawami.
- zaktualizowano podstawowe tekstury, aby pasowały do poprawki graficznej w Edycji Bedrock , która nie ma wpływu na efekty wizualne.
- Drzwi:
- górna część drzwi nie obraca się już w nienaturalny sposób podczas otwierania w określonych kierunkach.
- Rama portalu do Endu:
- nieznacznie zmieniono jego teksturę, aby uzyskać lepsze przejście z teksturą bloku Endu.
- Endowy słupek:
- usunięto nieużywane piksele z tekstury.
- Świecący porost:
- można teraz umieścić na górze i bokach piasku duszy i maksymalnej wysokości śniegu.
- Liście:
- liście mogą być od teraz podmokłe.
- Grzybnia:
- nieznacznie zmieniono jego boczną teksturę, aby pasowała do innych bloków na bazie ziemi.
- Tłok i lepki tłok:
- zmieniono ich tekstury, aby pasowały do koloru dębowych desek na głowicy tłoka.
- Sculkowy czujnik:
- generuje w głębokim ciemnym biomie,
- można go zdobyć tylko za pomocą zaklęcia jedwabnego dotyku, w przeciwnym razie traci doświadczenie,
- wykrywa wibracje w odległości maksymalnie 9 bloków,
- nie można wykryć wibracji na żadnym bloku wełnianym lub dywanie wełnianym.
- nie można wykryć graczy, jeśli się skradają.
- zawsze aktywuje się po nadepnięciu, nawet podczas skradania się.
- wykrywając jednocześnie kilka wibracji, reaguje na najbliższą wibrację zamiast na pierwszą wibrację.
- po aktywacji może aktywować sculkowe wrzeszczadło (rozprowadza wibracje do najbliższego wrzeszczadła).
- potrafi komunikować się ze nadzorcami poprzez aktywację wrzeszczadła.
- Wędzarka:
- obrócono piksele w lewym dolnym rogu w ich teksturach, aby uzyskać właściwy kierunek.
- TNT:
- rudy i spawnery wysadzone przez TNT podpalone przez gracza od teraz upuszczają doświadczenie.
- Pnącza:
- można do teraz umieszczać na bokach piasku dusz oraz maksymalnej wysokości śniegu.
- Łódka:
- zmieniono tekstury przedmiotów wszystkich dotychczas istniejących łodzi,
- wiosła reprezentują odpowiedni kolor drewna, a ich wewnętrzne obręcze są ciemniejsze, aby pasowały do tych z Edycji Bedrock.
- zmieniono tekstury przedmiotów wszystkich dotychczas istniejących łodzi,
- Płotek:
- zmieniono model w ramce przedmiotu, aby ich dwa poziome paski były grubsze, dopasowując je do grubości w formie bloku.
- Skórzana czapka:
- zmieniono jego teksturę, aby wydłużyć środkowy pasek na tylnej ścianie do dołu.
- Rusztowanie:
- używane jako paliwo do pieców palą się teraz tak samo długo jak bambus.
- Tarcza:
- teraz prawidłowo obracają się wokół własnej osi środkowej i pojawiają się we właściwym miejscu w ramkach przedmiotów.
- Enderman, szkielet oraz witherowy szkielet:
- teraz odradzają się od poziomu światła 0 do 11 w Netherze, co ma większy zasięg niż wcześniej.
- Przywoływacz, iluzjoner oraz wiedźma:
- zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach.
- Koza:
- teraz każda może zrzucić 2 rogi,
- liczba rogów pozostałych do zrzucenia jest reprezentowana na modelu.
- Lama:
- zmieniono teksturę skrzyni we wszystkich wariantach, aby używała tekstury skrzyni od czasu aktualizacji tekstury (1.14).
- Papugi:
- mogą od teraz naśladować nadzorce.
- Rozbójnik:
- zmienił swój model, nieco skrócono płaszcz, aby dopasować go do rzeczywistej faktury.
- Pająk i jaskiniowy pająk:
- naprawiono mapowanie tekstur obu typów pająków.
- Osadnik:
- zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach,
- Zmieniono teksturę ubrań we wszystkich biomach,
- Wędrowny handlarz:
- sprzedaje jadną siewkę namorzynu za 5 szmaragdów.
- Zombie osadnik:
- zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach.
- zmieniono teksturę ubrań we wszystkich biomach (za wyjątkiem pustyni i bagien).
- Niestandardowe generowanie światów:
- folder wymiarów nie jest już obecny w pakiecie referencyjnym generacji świató vanilla, ale pliki wymiarów nadal działają tak, jak kiedyś w niestandardowym pakiecie danych.
- Bagna:
- umiarkowany typ żaby możę teraz pojawiać się na bagnach.
- Format komend:
- naprawiono renderowanie pasków bossów, teraz mają one poprawny wygląd, nawet jeśli jednocześnie widocznych jest kilka pasków bossów ze stylem ząbkowanym.
- Postępy:
- aby uzyskać postęp „Czas na przygodę”, należy teraz odwiedzić biomy Deep Dark i bagien namorzynowych.
- żaby hodowlane są teraz wymagane do awansu „Dwa na dwa”.
- efekt ciemności jest teraz wymagany do zdobycia „Jak się tu dostaliśmy”.
- Bonusowa skrzynia:
- może zawierać od teraz także namorzynowe kłody.
- Paczki danych i paczki zasobów:
- format pakietu danych to teraz 10, format pakietu zasobów to teraz 9.
- Klawisze i ekran debugowania:
- usunięto skrót klawiszowy odległości renderowania (F3 + F).
- parametr H (wilgotność) został zmieniony na V jako (wegetacja).
- Muzyka:
- zmieniono miejsca, w których może być odtwarzana istniejącą muzykę.
- Opcje:
- opis ustawień efektów pola widzenia teraz poprawnie wymienia wszystkie efekty rozgrywki, a nie tylko efekty prędkości.
- Realms:
- komunikat podczas otwierania menu Realms w wersji migawki został zmieniony z „Twój klient jest przestarzały i niezgodny z Realms. Zaktualizuj do najnowszej wersji Minecrafta”. na "Twój klient nie jest kompatybilny z Realms. Użyj najnowszej wersji Minecrafta. Realms nie jest kompatybilny z wersjami migawek."
- Shadery:
- dostępne są teraz pliki cieniowania do renderowania elementów półprzezroczystych.
- Tagi:
- wprowadzono kilkadziesią zmian w istniejących tagach, w wiązku z dodaniem nowych funkcji wspomnianych powyżej w tej aktaualizacji.
- Usunięto ponad 130 błędów w wydanych snapshotach przed wypuszczeniem ostatecznej wersji 1.19
(spis znajdziesz tutaj).