Napisane przez Opublikowane 07 czerwiec 2022 Aktualizacja 07 czerwiec 2022

Minecraft 1.19 Co nowego w The Wild Update? "Dzika aktualizacja" już dostępna

bolda500 07 czerwiec 2022

Minecraft 1.19 "Dzika Aktualizacja" została wydana. Poznjamy wszystkie zmiany i nowości dla Minecraft 1.19 The Wild Update.
 
Minecraft 1.19 to następna główna aktualizacja wydana w dniu 26 maja 2022. W dużym skrócie otrzymaliśmy w "dzikej aktualizacji" takie nowości jak nowgo boosa - Warden, trzy nowe biomy z czego dwa dotyczą podziemi a jeden bagien, kilkadziesiąt nowych bloków i przedmiotów związanych z biomem deep dark oraz namorzynowych bagien, nowe moby takie jak Allay, żaba oraz kijanka, łódkę ze skrzynią oraz masę zmian i usprawnien w komendach, nowe tagi a także ponad 130 poprawek błędów od poprzedniego pełnego wydania, jakim była wersja Minecraft 1.18 cz. II
 

The Wild Update Minecraft 1.19 Java
Oficjalny zwiastun

 
Poniżej znajdziesz pełny opis zmian i nowości, jeśli chcesz dokładnie poznać każdy aspek gry, jaki został zmieniony w aktualizacji Minecraft 1.19

Minecraft 1.19 "Dzika Aktualizacja" - Lista zmian 

 
Dodano
Bloki
  • Żabia lampa:

    • upuszczane kiedy żaba zjada małe magmowe kostki,
    • posiada trzy warianty,
    • kolor lapmy jaki wypada zależy od typu żaby, która zjadła magmową kostkę:
      • złocisty - wypada jeśli pomarańczowa żaba zje magmową kostkę,
      • zielenisty - wypada jeśli zielona żaba zje magmową kostkę,
      • perłowy - wypada jeśli biała żaba zje magmową kostkę.  
  • Żabi skrzek:

    • niesolidny blok, który można postawić na powierzchni wody,
    • niemoże go zdobyć w trybie surwiwalowym,
    • po pewnym czasie wykluwają się z niego kijanki,
    • wariant kijanki zależy od biomu w jakim wyrasta żaba.
  • Namorzynowe liście:

    • rosną na drzewach namorzynowych jako blok ozdobny,
    • wyrastać z nich może siekwa, jeśli użyto na liściu mączkę kostną.
  • Namorzynowy pień:

    • stanowi część drzewa namorzynowego, które spotkasz na biomie namorzynowych bagien,
    • można z niego zrobić deski i drewno,
    • posiada równieważ wariant okorowany.
  • Namorzynowe deski:

    • powstają z pni namorzynowych,
    • można z nich zrobić płyte, schodek, płotek, przeycisk, płyte naciskową, drzwi, klape, furtke, łódkę (ze skrzynią także) oraz tabliczkę.
  • Siewka namorzynu:

    • nowy typ sadzonki, który rośnie na namorzynowych drzewach,
    • można ją sadzić i nawozić mączką kostną,
    • można ją sadzić na lądzie i pod wodą,
    • można ją umieścić w doniczce,
    • pszczoły mogą ją zapylać oraz podążać za graczem który je trzyma, aby mogły się rozmnożyć. 
  • Namorzynowe korzenie:

    • półprzezroczysty blok dekoracyjny, podobnie jak liście ale może być podmokły,
    • szybciej wydobywać można je przy pomocy siekierki,
    • nie pęka jeśli zostanie przesunięty przez tłok,
    • może być zasilany,
    • ma unikalne dzwięki.
  • Namorzynowe drewno:

    • nowy rodzaj drewna, także w wariancie okorowanym (po prawej),
    • można z niego zrobić deski namorzynowe.
  • Błoto:

    • występuje w biomie bagien namorzynowych,
    • można go zrobić przy wylaniu butelki z wodą na ziemię, twardą ziemię oraz zakorzenioną ziemię,
    • można także przerobić na glinę, umieszczając blok błota nad spiczastym naciekiem aby mógł wyschnąć,
    • podaczas chodzenia po błocie, gracz oraz moby delikatnie się zapadają,
    • blok może być przenoszony przez endermana. 
  • Utwardzone błoto:

    • powstaje z jednego bloku błota i przenicy,
    • można z niego zrobić błotne cegły.
  • Błotne cegły:

    • powstają z czterech sztuk utwardzonego błota,
    • z cegieł błotnych można zrobić cegły, płyty, schody oraz murek, przy pomocy craftingu lub przecinarki. 
  • Zabłocone namorzynowe korzenie:

    • występują w biomie namorzynowych bagien,
    • można je zrobić z błota i korzenia namorzynowego,
    • szybciej się wydobywa przy użyciu łopaty.
  • Zbrojony łupek:

    • blok występuje w nowym biomie starożytnych miast, w kształcie dużej ramy,
    • nie można go pozyskać w trybie przetrwania,
    • nie można go wytworzyć,
    • można go zniszczyć, ale nic nie upuszcza, nawet przy użyciu jedwabnego dotyku,
    • jest całkowicie odporny na wybuchy od smoka endu oraz withera,
    • wykopanie go diamentowym kilofem zajmuje 9 razy dłużej (82,5s) niż obsydianu,
    • nie można go przesunąć przy pomocy tłoków.
  • Sculk:

    • generuje się w biomie deep dark,
    • ma animowaną teksturę, z pulsującymi powoli kropkami,
    • może sie rozrastać jeśli w pobliżu zginie mob.
  • Sculkowy katalizator:

    • generuje się w biomie deep dark,
    • emituje cząsteczki dusz w promieniu 8 bloków, kiedy mob zginie stojąc na nich, rozrasta się wtedy o inne bloku sculku,
    • rozrost nowych bloków zależny jest od typu moba oraz ilości doświadczenia jakie wypada po jego śmierci,
    • podczas wydobycie można uzyskać z nich doświadczenie ale tylko przy pomocy zaklęcia jedwabnego dotyku,
    • emituje poziom światła o sile 6.
  • Sculkowe wrzeszczadło

    • generuje się w biomie deep dark,
    • po środku ma 2 wzory w kształcie duszy,
    • może "krzyczeć", emitując cząsteczki przypominające pierścienie dzwiękowe (soniczne),
    • aktuwuje się przez czujnik sculku, sygnał redstone lub kroki gracza,
    • przyzywa nadzorcę (Wardena) jeśli w pobliżu 48 bloków niema już innego,
    • nakłada na gracza efekt ciemności,
    • jeśli aktuwuje się trzykrotnie, przyzywa nadzorcę, kótry wychodzi z ziemi,
    • jeśli już raz został wezwany nadzorca, kolejna aktywacja wymaga tylko jednego poziomu do przyzwania kolejnego,
    • podczas wydobycie można uzyskać z nich doświadczenie ale tylko przy pomocy zaklęcia jedwabnego dotyku.
  • Żyły sculku:

    • generuje się w biomie deep dark na krawędziach sculkowych korytarzy,
    • generuje się jako górna warstwa na innym bloku, podobnie jak śnieg,
    • można go kłaść w dowolnej pozycji,
    • posiada animowaną teksturę, 
    • jest lekko prześwitujący, pozwalając zobaczyć jaki blok znajduje się pod nim,
    • może być zalany wodą.
Przedmioty
  • Wiadro z kijanką:

    • kijanki żab można złapać do wiadra, używająć wiadra z wodą. 
  • Fragment płyty:
    • należy uzbierać 9 fragmentów, aby wytworzyć płytę muzyczną nr.5
    • fragmenty można odnaleźć tylko w skrzyniach z łupami w starożytnych miastach,
    • są bardzo rzadko dostępne i ciężko uzbierać 9 fragmentów.
  • Płyta muzyczna nr.5:

    • nowa płyta muzyczna nr.5 w wykonaniu Asmuel Aberg,
    • można ją wytworzyć z 9 fragmentów płyty,
    • nagranie jest w podobnym stylu do nagrania nr. 11.
  • Odłamek pogłosu:

    • można je odszukać jedynie w skrzyniach z łupem w starożytnych miastach,
    • służą do wytworzenia kompasu powrotu.
  • Kompas powrotu:

    • nowy typ komasu, który wskazuje miejsce naszej ostatniej śmierci,
    • obraca się losowo, jeśli nie jest trzymany przez gracza lub gracz znajduje się w innym wymiarze, niż ten w którym zginął,
    • można go wytworzyć z kompasu otoczonego 8 odłamkami pogłosu.
  • Kozi róg:

    • wypda z kozy, która taranuje twarde bloki, takie jak:
      ruda węgla, ruda emeraldu, ruda żelaza, kłody, zbity lód oraz kamień,
    • na rogu można zagrać, dzwięk jest słyszalny z daleka a między każdym użyciem jest 7s pauzy,
    • posiada 8 wariantów, z których każdy wydaje inny dzięk (posłuchaj dzwięki rogów).
  • Namorzynowa łódka:

    • nowy typ łódki, wytwarzany z namorzynowych desek, także w wariancie ze skrzynią. 
  • Jaja spawnujące:

    • otuszka (Allay),
    • żabę,
    • kojankę,
    • nadzorcę (Warden).
 
Moby
  • Otuszek (Allay):

    • mob który wygrał w głosowaniu podczas Minecraft Live 2021
    • może wyszukiwać dla gracza bloki lub przedmioty, jakie gracz mu wręczy,
    • będzie szukał bloków w odgległości 64 bloków od gracza,
    • odradza się w miejscu, 
    • znalezione bloki, będzie upuszczał w pobliżu bloku dziękowego,
    • posiada 20 pkt. życia (10 serc) oraz regenerację zdrowia 1pkt (2 serca) co 1s. 
  • Żaba:

    • występują w trzech odmianach w zależności od biomu:
      • umiarkowany - jest pomoarańczowa
      • ciepły - jest biała, 
      • zimny - jest zielona,
    • potrafi rechotać, skakać, pływać oraz wolno chodzić po lądzie,
    • może przeskoczyć nawet 5 bloków,
    • zjada małe kulki śluzu (slimy) oraz małe kostki magmy,
    • można je rozmnażać przy pomocy kul szlamu,
    • rośnie z kijanek,
    • posiada 10 pkt. zdrowia (5 serc).
  • Kijanka:

    • dorasta do żaby w 20 min od urodzenia, można ten czas przyspieszyć karmiąc je kulkami szlamu,
    • rodzaj żaby jaka wyrośnie zależy od temperatury biomu,
    • można je przenosić i trzymać w wiadrze z wodą,
    • na lądzie skacze jak ryby i ostatecznie umiera,
    • panikuje na lądzie w poszukiwaniu drogi do źródła wody,
    • panikuje także w pobliżu aksolotli, kiedy jest przez nie ściagana,
    • posiada 6 pkt. zdrowia (3 serca).
  • Nadzorca (Warden):


    • Warden jest pierwszym w Minecrafślepym mobem,
    • pojawia się, po trzykrotnym wzbudzeniu wibracji w skalkowe wrzeszczadło,
    • wynurza się z ziemi, gdy zostaje zrodzony przez skalkowe wszeszczadło,
    • powraca do ziemi, jeśli przez 60s nie wykryje żadnych wibracji w swoim otoczeniu,
    • dysponuje 500 pkt. (250 serc) zdrowia i zadaje 30 pkt. obrażeń na normalnym poziomie trudności,
    • posiada duży zasięg walki wręcz, przez co może nas dosięgnąć z odległości,
    • podczas ataku na gracza dezaktywuje jego tarczę,
    • klatka piersiowa Wardena ma świecący rdzeń, który rozjaśnia się i przyciemnia razem z efektem ciemności,
      • pulsowanie przyspiesza, kiedy Warden staje sie bardziej podejżliwy i zbliża się do zaatakowania gracza lub innego moba,
    • posiada zmysł węchu, dzięki któremu lokalizuje swoje ofiary w postaci gracza lub innych mobów,
    • wyczuwa ruch, odnajdując drogę w kierunku zródła wibracji,
    • śledzi, atakuje graczy i inne moby, które wytwarzają wibracje,
    • gry wykryje ruch, narośla na jego głowie grzechoczą podobnie jak skalkowy czujnik,
    • jeśli jakiś pocisk (jajko, kulka śnieżna, strzała) wyląduje w pobliżu, Warden sprawdza to miejsce, dzięki temu zachowaniu można wykorzystać je do odwrócenia uwagi Wardena od wcześniejszczego celu który szukał,
    • może ładować atak dystnsowy, gdy gracz buduje wysoko, atak taki zadaje 10 pkt. obrażeń i trafia gracza z odległości nawet 15 bloków,
    • nie wykryje gracza, który używa skradania się,
    • ma wzrost 3,5 bloku, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, poza smokiem.
 
Inne
  • Łódka ze skrzynią:

    • podobne do wózka kopalnionego ze skrzynią,
    • dzięki niej gracz może wyruszyć w podróż po wodzie i przewozić rzeczy,
    • tworzy się ją przez połączenia skrzyni z dowolną łódką,
    • występuje w różnych wariantach, w zależności od typu desek użytych do budowy łódki,
    • zniszczenie łódki ze skrzynią powoduje wysypanie się wszystkich przedmiotów ze skrzyni.
  • Obrazy:

    • dodano 4 nieużywane obrazy (ogień, ziemia, woda, wiatr),
    • obrazy te można uzyskać i użyć tylko przy pomocy paczek danych lub poleceń - 
      /summon painting ~ ~ ~ {variant:"water"}
 
Generator
  • Starożytne miasto:
     
    • nowa struktura, która generuje się w biomie Deep Dark i zawiera wszystkie nowości z tego biomu,
    • jest to jedna z największych struktur i zawsze występuje na poziomiem Y=-52,
    • zbudowana jest z bloków łupkowych, bazaltu oraz szarej wełny,
    • znaleźć można w miastach skrzynie z unikatowymi łupami (płytę muzyczną Otherside, miksturę regeneracji II, zaklęte książki, zaklęte żelazne i diamentowe nogawice, zaklętą złotą motykę, zaklęte złote jabłko),
    • posiada różne poziomy oraz otwarte przestrzenie z różnymi ruinami i strukturami,
    • pod tejemniczą ramą zbudowaną z wzocnionego łupka, można odkryć ukryte pomieszczenia, w których znajdziemy machanizmy z redstone pokazujące nowym graczom ich funkcjonalność,
    • jeśli rama wygeneruje się ze skrzynią stojącą przed nią, znajdziemy w niej zawsze jedną złotą marchewkę.
  • Głęboka odchłań (Deep dark):


    • nowy biom znajdujący się pod kontynentami i górami, poniżej poziomu Y=-1 do Y =-64,
    • zawiera w sobie strukturę starożytnych miast,
    • nadzorca może się w nich odrodzić, jeśli zostanie przywołany przez sculkowe wrzeszczadło,
    • zawiera korytarze pokryte blokami sculkowymi,
    • z wyjątkiem spawnerów, żaden inny mob oprócz nadzorcy nie może się tam odrodzić. 
  • Namorzynowe bagno:
    • nowy wariant biomu bagiennego, z nowym typem drzew, występujący w okoliach ciepłych biomów takich jak dżungla oraz pustynia,
    • biom porośnięty jest drzewami namorzynowymi o unikalnym kształcie:
    • na nowym typie drzew może odnaleźć gniazdo pszczół (obrazek wyżej),
    • drzewa namorzynowe można wychodować z nowego wariantu sadzonek namorzynowych,
    • spotkamy tam takie moby jak żaby oraz szlam, lecz nie zobaczym tam owiec, krów, świnek oraz kurczaków
    • na tym typie bagna nie generuje się chatka wiedźmy,
    • podłoże bagień pokryte jest w wiekszości z bloków błota.
  • Namorzynowy las:

    • nowy wariant drzew, występujący w biomie namorzynowych bagien, 
    • posiada unikatowy kształt, z systemem korzeni, występuje w nim kilka odmian różnych bloków namorzynowych,
    • drzewa mogą wyrastać także z siewki namorzynu,
    • czasami jest szansa, że w lesie wygeneruje się gniazdo z pszczołami.
 
Komendy

Komenda /locate

  • Dodano subkomendę POI - /locate poi <poi>
    • poi - może być ID z przestrzeni nazw POI lub tagiem POI. 
      (np. /locate poi minecraft:bee_home - lokalizacja ula do którego przypisane są pszczoły)
 

Komenda /place

  •  Dodano subkomendę template - /place template <template> [<pos>] [<rotation>] [<mirror>] [<integrity>] [<seed>]
    • działa podobnie jak przycisk ładowania w oknie bloku struktur,
    • template - przestzreń nazw ID szablonu,
    • pos - pozycja do wklejenia szablonu,
    • rotatnion - obracanie szablonem,
    • mirror - lustrzene odbicie szablonu,
    • integrity - integralność struktury międzt 0 a 1,
    • seed - ziarno dla losowogo degradacji jeśli wartość integrity jest mniejsza od 1.
 
Rozgrywka
  • Postępy:
    • dodano 7 nowych postępów.
  • Zaklinanie:
    • dodano zaklęcie szybkiego skradania się,
    • zaklęcie można zdobyć tylko w skrzyniach z łupem w starożytnych miastach,
    • ma trzy poziomy siły działania,
    • dostępne jest do użycia tylko na nogawicach,
    • pozwala chodzi szybko podczas kucania i skradania się, do 75% szybkości normalnego chodzenia na zaklęciu poziomu III.
  • Efekty:
    • Ciemność

      • efekt statusu wyzwalany przez sculkowe wrzeszczadło, powoduje przyciemnienie kamery gracza, co znacząco ogranicza widzenie,
      • obniża poziom gamma o opowiednik ustawienia "Nastrojowy" jednocześnie zachowując ten efekt.
 
Ogólne
  • Czat w grze:
    • wiadomości na czacie wysyłane między graczami są od teraz szyfrowane kryptograficznie,
    • gracze otrzymują podczas sesji parę kluczy kryptograficznych z serwerów Mojang,
    • serwer może od teraz wymagać tych kluczy, jeśli w ustawieniach w pliku server.properties parametr enforce-secure-profile będzie mieć wartość true, tym samym gracze bez klucza nie wejdą na serwer,
    • domyślnie ustawiona będzie wartość enforce-secure-profile=false
    • wygląd czatu będzie można ustawiać przy pomocy paczki zasobów na serwerze i wartości chat.type.text.
  • Format chunków:
    • Dodano blending_data.min_section, blending_data.max_sectionktóry określa, które sekcje są używane do danych do mieszania.
  • Paczki danych i paczki zasobów:
    •  mogą od teraz mieć sekcję "filter" w pack.mcmeta.
  • Muzyka w grze:
    • dodano muzykę w wykonaniu Lena Raine:
    • "Ancestry" - gra tylko w biomie Deep Dark,
    • pozostałe grają w biomach namorzynowych, dżungli oraz menu gry:
      • "Firebugs"
      • "Labyrinthine"
      • "Aerie"
  • Opcje w grze:
    • w menu opcji dodano nowy suwak dostępności o nazwie „Pulsowanie ciemności”.
      • Kontroluje, jak ciemny staje się efekt ciemności, gdy nadzorca lub sluckowe wrzeszczadło daje go graczowi.
    • dodano opcję dźwięku „Dźwięk kierunkowy” do symulacji dźwięku kierunkowego 3D.
      • wykorzystuje dźwięk kierunkowy oparty na HRTF, aby poprawić symulację dźwięku 3D, ułatwiając rozróżnienie, z którego kierunku dochodzi dźwięk (w tym, czy jest nad lub pod odtwarzaczem).
      • wymaga sprzętu audio zgodnego z HRTF.
      • ta opcja najlepiej sprawdza się w przypadku słuchawek.
      • domyślnie wyłączone.
  • Efekty cząsteczkowe:
    • sculk_coul - emitowane są przez sculkowy katalizator
    • shriek - emitowane przez sculkowe wrzeszczadło
    • sculk_charge_pops
    • sculk_charge
    • sonic_boom
  • Protokoły:
    • Serwery wysyłają teraz również dodatkową ikonę i pakiet MOTD po połączeniu się gracza.
      • Pozwala to serwerom z ustawieniem enable-status=false ikony i MOTD dla graczy, którzy pomyślnie się połączą.
    • Serwery niestandardowe mogą teraz włączać lub wyłączać podgląd czatu dla niektórych klientów, wysyłając nowy pakiet sieciowy.
  • Teksty powitalne:
    • „Wrzeszczy jak wrzask sculk!”
    • „Kto wypuścił żaby?”
    • „RYBIT!”
    • "Drużyna rechotania!"
    • "Nieeeeeeeeeee!"
    • „Kwiatowy las TM Perfumy”
    • „Kapeluszowe piątki!”
  • Tagi:
    • dodano całą masę nowych tagów dla bloków, nie będziemy jej rozpisywać, ponieważ większość graczy i tak z tego nie skorzysta.
 
Zmieniono
Bloki
  • Statyw alchemiczny:
    • nieznacznie zmieniono jego teksturę, aby ich ramiona łączyły się z podstawami.
    • zaktualizowano podstawowe tekstury, aby pasowały do ​​poprawki graficznej w Edycji Bedrock , która nie ma wpływu na efekty wizualne.
  • Drzwi:
    • górna część drzwi nie obraca się już w nienaturalny sposób podczas otwierania w określonych kierunkach.
  • Rama portalu do Endu:
    • nieznacznie zmieniono jego teksturę, aby uzyskać lepsze przejście z teksturą bloku Endu.
  • Endowy słupek:
    • usunięto nieużywane piksele z tekstury.
  • Świecący porost:
    • można teraz umieścić na górze i bokach piasku duszy i maksymalnej wysokości śniegu.
  • Liście:
    • liście mogą być od teraz podmokłe.
  • Grzybnia:
    • nieznacznie zmieniono jego boczną teksturę, aby pasowała do innych bloków na bazie ziemi.
  • Tłok i lepki tłok:
    • zmieniono ich tekstury, aby pasowały do ​​koloru dębowych desek na głowicy tłoka.
  • Sculkowy czujnik:
    • generuje w głębokim ciemnym biomie,
    • można go zdobyć tylko za pomocą zaklęcia jedwabnego dotyku, w przeciwnym razie traci doświadczenie,
    • wykrywa wibracje w odległości maksymalnie 9 bloków,
      • nie można wykryć wibracji na żadnym bloku wełnianym lub dywanie wełnianym.
      • nie można wykryć graczy, jeśli się skradają.
        • zawsze aktywuje się po nadepnięciu, nawet podczas skradania się.
      • wykrywając jednocześnie kilka wibracji, reaguje na najbliższą wibrację zamiast na pierwszą wibrację.
    • po aktywacji może aktywować sculkowe wrzeszczadło (rozprowadza wibracje do najbliższego wrzeszczadła).
      • potrafi komunikować się ze nadzorcami poprzez aktywację wrzeszczadła.
  • Wędzarka:
    • obrócono piksele w lewym dolnym rogu w ich teksturach, aby uzyskać właściwy kierunek.
  • TNT:
    • rudy i spawnery wysadzone przez TNT podpalone przez gracza od teraz upuszczają doświadczenie.
  • Pnącza:
    • można do teraz umieszczać na bokach piasku dusz oraz maksymalnej wysokości śniegu.
 
Przedmioty
  • Łódka:
    • zmieniono tekstury przedmiotów wszystkich dotychczas istniejących łodzi,
      • wiosła reprezentują odpowiedni kolor drewna, a ich wewnętrzne obręcze są ciemniejsze, aby pasowały do ​​tych z Edycji Bedrock.
  • Płotek:
    • zmieniono model w ramce przedmiotu, aby ich dwa poziome paski były grubsze, dopasowując je do grubości w formie bloku.
  • Skórzana czapka:
    • zmieniono jego teksturę, aby wydłużyć środkowy pasek na tylnej ścianie do dołu.
  • Rusztowanie:
    • używane jako paliwo do pieców palą się teraz tak samo długo jak bambus.
  • Tarcza:
    • teraz prawidłowo obracają się wokół własnej osi środkowej i pojawiają się we właściwym miejscu w ramkach przedmiotów.
 
Moby
  • Enderman, szkielet oraz witherowy szkielet:
    • teraz odradzają się od poziomu światła 0 do 11 w Netherze, co ma większy zasięg niż wcześniej.
 
  • Przywoływacz, iluzjoner oraz wiedźma:
    • zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach. 
  • Koza:
    • teraz każda może zrzucić 2 rogi,
    • liczba rogów pozostałych do zrzucenia jest reprezentowana na modelu.
  • Lama:
    • zmieniono teksturę skrzyni we wszystkich wariantach, aby używała tekstury skrzyni od czasu aktualizacji tekstury (1.14).
  • Papugi:
    • mogą od teraz naśladować nadzorce.
  • Rozbójnik:
    • zmienił swój model, nieco skrócono płaszcz, aby dopasować go do rzeczywistej faktury.
  • Pająk i jaskiniowy pająk:
    • naprawiono mapowanie tekstur obu typów pająków.
  • Osadnik:
    • zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach,
    • Zmieniono teksturę ubrań we wszystkich biomach,
  • Wędrowny handlarz:
    • sprzedaje jadną siewkę namorzynu za 5 szmaragdów.
  • Zombie osadnik:
    • zmieniono ich modele, od teraz mogą się renderować ostatnie dwa rzędy pikseli na ich szatach.
    • zmieniono teksturę ubrań we wszystkich biomach (za wyjątkiem pustyni i bagien).
 
Generator
  • Niestandardowe generowanie światów:
    • folder wymiarów nie jest już obecny w pakiecie referencyjnym generacji świató vanilla, ale pliki wymiarów nadal działają tak, jak kiedyś w niestandardowym pakiecie danych.
  • Bagna:
    • umiarkowany typ żaby możę teraz pojawiać się na bagnach.
 
Komendy
  • Format komend:
    • naprawiono renderowanie pasków bossów, teraz mają one poprawny wygląd, nawet jeśli jednocześnie widocznych jest kilka pasków bossów ze stylem ząbkowanym.
  
Rozgrywka
  • Postępy:
    • aby uzyskać postęp „Czas na przygodę”, należy teraz odwiedzić biomy Deep Dark i bagien namorzynowych.
    • żaby hodowlane są teraz wymagane do awansu „Dwa na dwa”.
    • efekt ciemności jest teraz wymagany do zdobycia „Jak się tu dostaliśmy”.
 
Ogólne
  • Bonusowa skrzynia:
    • może zawierać od teraz także namorzynowe kłody.
  • Paczki danych i paczki zasobów:
    • format pakietu danych to teraz 10, format pakietu zasobów to teraz 9. 
  • Klawisze i ekran debugowania:
    • usunięto skrót klawiszowy odległości renderowania (F3 + F).
    • parametr H (wilgotność) został zmieniony na V jako (wegetacja).
  • Muzyka:
    • zmieniono miejsca, w których może być odtwarzana istniejącą muzykę.
  • Opcje:
    • opis ustawień efektów pola widzenia teraz poprawnie wymienia wszystkie efekty rozgrywki, a nie tylko efekty prędkości. 
  • Realms:
    • komunikat podczas otwierania menu Realms w wersji migawki został zmieniony z „Twój klient jest przestarzały i niezgodny z Realms. Zaktualizuj do najnowszej wersji Minecrafta”. na "Twój klient nie jest kompatybilny z Realms. Użyj najnowszej wersji Minecrafta. Realms nie jest kompatybilny z wersjami migawek."
  • Shadery:
    • dostępne są teraz pliki cieniowania do renderowania elementów półprzezroczystych.
  • Tagi:
    • wprowadzono kilkadziesią zmian w istniejących tagach, w wiązku z dodaniem nowych funkcji wspomnianych powyżej w tej aktaualizacji.
 
Poprawki błędów
  • Usunięto ponad 130 błędów w wydanych snapshotach przed wypuszczeniem ostatecznej wersji 1.19
    (spis znajdziesz tutaj).

Oceń artykuł
4.7272727272727 1 1 1 1 1 Ocena 4.73 (11 ocen)
Udostępnij