Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 31 lipiec 2015 Aktualizacja 31 lipiec 2015

Minecraft Snapshot 15w31a/b - początki 1.9

bolda500 31 lipiec 2015

Niema co ukrywać ale na ten snapshot czekaliśmy od kilku miesięcy. W tym czasie Mojang uraczył nas tylko kilkoma informacjiami (klik) o tym co zamierza dodać w wersji 1.9. Potem zdawkowe informacje i drobnych innych rzeczach. W dniu premiery Windows 10 o którym pisaliśmy także w artykule o Becie Minecrafta na ten system, pojawił sie Snapshot 15w31a. Jesteś ciekawy co zostało dodane? My także wieć zapraszamy do lektury newsa. 
 
Warto już na początku zaznaczyć, że to co otrzymaliśmy w tym snapshocie jest nadal w fazie rozwoju i cześć z tych nowości może zostać zmieniona lub całkowicie usunięta. Jednak patrząc na poprzednie snapshoty Mojang rzadko wycofywał się ze swoich pomysłów a raczej tylko poprawiał i ulepszał to co zaproponował nowego.
 
Czas zatem na listę zmian jakie zaszły w tej wersji testowej.
 
Oburęczność:
  • Została dodana możliwość korzystania z drugiej ręki (jak z tego korzystać pisaliśmy tutaj: (klik)
  • Przedmioty pomiędzy rękoma zmieniać można za pomocą domyślnie ustawionego klawisza "F"
  • Mapę trzymana w pasywnej dłoni można wykorzystać jako podgląd terenu.
Nowe efekty:
  • Lewitacja – po trafieniu pociskiem Shulkera, gracz zostaje wyrzucony w powietrze i unosi się. Można dzięki temu dostać się na wyższe poziomy terenu w koło ale uważać trzeba bo efekt ten się kończy i spadając otrzymamy obrażenia od upadku.
  • Poświata – po trafieniu elementarną strzałą, wokół trafionego celu (moba lub gracza) pojawia się biała świetlną obwódka.
 
Nowe bloki:
  • Wydeptana trawiasta ścieżka – powstaje po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na trawę, podczas użycia łopaty.
  • Cegły z kamienia Kresu – nowe bloki występujące w lochach Kresu.
  • Różdżka Kresu (End Rod) – biała świecąca różdżka, wydobywa się z niej światło.
  • Głowa smoka Kresu.
  • Purpurowy blok.
  • Purpurowy filar.
  • Purpurowe schody.
  • Purpurowa płyta.
Nowe przedmioty:
  • Owoc chorus – jest zbierany z roślin chorus. Może być zjedzony kiedy gracz nie jest głodny. Może być upieczony w piecu. Po zjedzeniu teleportuje gracza, w pobliskie miejsce.
  • Kwiat chorus – pojawia się na górze roślin chorus. Może być sadzony tylko na kamieniu Kresu, w dowolnym wymiarze.
  • 14 nowych typów strzał.
    • Strzała elementarna po trafieniu celu (moba lub gracza) nadeje świetlną obwódkę. Strzały można nasączyć w miksturach aby uzyskały ich elementarne właściwości i przeniosły efekt z mikstury na cel.
 
 
Generowanie świata:
  • Miasto Kresu – „domki na drzewie” tworzone z nowych bloków. Generują się na wyspach umieszczonych dookoła głównej wyspy w Kresie. Zawieraja liczne skarby w skrzyniach pochowanych w domkach oraz "statkach powietrznych".
  • Rośliny chorus – po zebraniu dolnego bloku, zbiera się cała roślina. Można z nich zebrać owoce chóru.
  • Brama Kresu – pojawia się po zabiciu smoka. Jest to nowy typ portalu. Aby do niego wejść potrzebne są perły. Brama teleportuje gracza na inne wyspy Kresu, w zależności od kierunku wypuszczenia perły.
  • Wokół kryształów Kresu na najwyższych wieżach, są generowane ogrodzenia z krat aby utrudnić nam zabicie smoka.
  • Portal wyjściowy z Kresu jest generowany po wejściu do Kresu, jednak otwiera się dopiero po zabiciu smoka.
  • W Kresie można wygenerować nieskończona ilość wysp.
Moby:
  • Skulker – występuje w Mieście Kresu. Podczas ataku otwiera skorupę i strzela pociskami, które można też odbijać. Jeśli zostaniesz trafiony pociskiem, otrzymujesz obrażenia i efekt lewitacji.
  • Smok Kresu posiada teraz animacje oddychania fioletowym strumieniem powietrza.
  • Łuk szkieleta jest teraz także animowany.
Pozostałe zmiany:
  • Kryształ Kresu może być wytworzony i postawiony, aby przywołać następnego smoka Kresu.
  • Dodano animację podczas naciągania łuku widoczną w pasku ekwipunku. 
  • Strzały w drugiej ręce, będą używane wcześniej niż strzały w ekwipunku.
  • Perły Kresu mogą być rzucane w trybie kreatywnym.
  • Dodano wsparcie dla wielu bossów jednocześnie
  • Zmieniono układ pól ekwipunku, w celu dostosowania go do nowgo slotu na drugą rękę.
  • Dodano komendę /clone - służy do obracania obszaru i kopiowania go.
  • Stojaki na zbroję są teraz także oburęczne.
  • Wyschnięte krzaki - po zniszczeniu wypadnie z nich od 0 do 2 patyków.
  • Usunięto „Alternatywne bloki” z ustawień wideo
  • Usunięto „Super tajne ustawienia” i „Ustawienia rozgłaszania”
  • Naprawiono wiele błędów tych mniejszych jak i większych.
Poprawki w 15w31b:
  • Zminenono nazwy dla strzał
  • Ukrycie cząsteczek nie działało
  • Błędne ułożenie ramienia do głowy u Endermana
  • Efekt świecenia nie działał poprawnie na zbroi i trzymanym przedmiocie w drużynach
  • Poprawiono zapis czunków z powodu błędów - java.io.UTFDataFormatException
  • Komendy Tellraw były kompletnie zepsute
  • Naprwino błędy powodujące wywalenie gry przy korzystaniu z paczek zasobów
  • Naprawiono także kilkanaście innych drobnych błedów które pajwiły się w wersji 15w31a
 
Wideo prezentujące wszystkie wymienione nowości i zmiany:
 
 
Pliki serwerowe Snapshot 15w31b:


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (3 ocen)
Udostępnij