Niema co ukrywać ale na ten snapshot czekaliśmy od kilku miesięcy. W tym czasie Mojang uraczył nas tylko kilkoma informacjiami (klik) o tym co zamierza dodać w wersji 1.9. Potem zdawkowe informacje i drobnych innych rzeczach. W dniu premiery Windows 10 o którym pisaliśmy także w artykule o Becie Minecrafta na ten system, pojawił sie Snapshot 15w31a. Jesteś ciekawy co zostało dodane? My także wieć zapraszamy do lektury newsa.
Warto już na początku zaznaczyć, że to co otrzymaliśmy w tym snapshocie jest nadal w fazie rozwoju i cześć z tych nowości może zostać zmieniona lub całkowicie usunięta. Jednak patrząc na poprzednie snapshoty Mojang rzadko wycofywał się ze swoich pomysłów a raczej tylko poprawiał i ulepszał to co zaproponował nowego.
Czas zatem na listę zmian jakie zaszły w tej wersji testowej.
Oburęczność:
- Została dodana możliwość korzystania z drugiej ręki (jak z tego korzystać pisaliśmy tutaj: (klik)
- Przedmioty pomiędzy rękoma zmieniać można za pomocą domyślnie ustawionego klawisza "F"
- Mapę trzymana w pasywnej dłoni można wykorzystać jako podgląd terenu.
Nowe efekty:
- Lewitacja – po trafieniu pociskiem Shulkera, gracz zostaje wyrzucony w powietrze i unosi się. Można dzięki temu dostać się na wyższe poziomy terenu w koło ale uważać trzeba bo efekt ten się kończy i spadając otrzymamy obrażenia od upadku.
- Poświata – po trafieniu elementarną strzałą, wokół trafionego celu (moba lub gracza) pojawia się biała świetlną obwódka.
Nowe bloki:
- Wydeptana trawiasta ścieżka – powstaje po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na trawę, podczas użycia łopaty.
- Cegły z kamienia Kresu – nowe bloki występujące w lochach Kresu.
- Różdżka Kresu (End Rod) – biała świecąca różdżka, wydobywa się z niej światło.
- Głowa smoka Kresu.
- Purpurowy blok.
- Purpurowy filar.
- Purpurowe schody.
- Purpurowa płyta.
Nowe przedmioty:
- Owoc chorus – jest zbierany z roślin chorus. Może być zjedzony kiedy gracz nie jest głodny. Może być upieczony w piecu. Po zjedzeniu teleportuje gracza, w pobliskie miejsce.
- Kwiat chorus – pojawia się na górze roślin chorus. Może być sadzony tylko na kamieniu Kresu, w dowolnym wymiarze.
- 14 nowych typów strzał.
- Strzała elementarna po trafieniu celu (moba lub gracza) nadeje świetlną obwódkę. Strzały można nasączyć w miksturach aby uzyskały ich elementarne właściwości i przeniosły efekt z mikstury na cel.
Generowanie świata:
- Miasto Kresu – „domki na drzewie” tworzone z nowych bloków. Generują się na wyspach umieszczonych dookoła głównej wyspy w Kresie. Zawieraja liczne skarby w skrzyniach pochowanych w domkach oraz "statkach powietrznych".
- Rośliny chorus – po zebraniu dolnego bloku, zbiera się cała roślina. Można z nich zebrać owoce chóru.
- Brama Kresu – pojawia się po zabiciu smoka. Jest to nowy typ portalu. Aby do niego wejść potrzebne są perły. Brama teleportuje gracza na inne wyspy Kresu, w zależności od kierunku wypuszczenia perły.
- Wokół kryształów Kresu na najwyższych wieżach, są generowane ogrodzenia z krat aby utrudnić nam zabicie smoka.
- Portal wyjściowy z Kresu jest generowany po wejściu do Kresu, jednak otwiera się dopiero po zabiciu smoka.
- W Kresie można wygenerować nieskończona ilość wysp.
Moby:
- Skulker – występuje w Mieście Kresu. Podczas ataku otwiera skorupę i strzela pociskami, które można też odbijać. Jeśli zostaniesz trafiony pociskiem, otrzymujesz obrażenia i efekt lewitacji.
- Smok Kresu posiada teraz animacje oddychania fioletowym strumieniem powietrza.
- Łuk szkieleta jest teraz także animowany.
Pozostałe zmiany:
- Kryształ Kresu może być wytworzony i postawiony, aby przywołać następnego smoka Kresu.
- Dodano animację podczas naciągania łuku widoczną w pasku ekwipunku.
- Strzały w drugiej ręce, będą używane wcześniej niż strzały w ekwipunku.
- Perły Kresu mogą być rzucane w trybie kreatywnym.
- Dodano wsparcie dla wielu bossów jednocześnie
- Zmieniono układ pól ekwipunku, w celu dostosowania go do nowgo slotu na drugą rękę.
- Dodano komendę /clone - służy do obracania obszaru i kopiowania go.
- Stojaki na zbroję są teraz także oburęczne.
- Wyschnięte krzaki - po zniszczeniu wypadnie z nich od 0 do 2 patyków.
- Usunięto „Alternatywne bloki” z ustawień wideo
- Usunięto „Super tajne ustawienia” i „Ustawienia rozgłaszania”
- Naprawiono wiele błędów tych mniejszych jak i większych.
Poprawki w 15w31b:
- Zminenono nazwy dla strzał
- Ukrycie cząsteczek nie działało
- Błędne ułożenie ramienia do głowy u Endermana
- Efekt świecenia nie działał poprawnie na zbroi i trzymanym przedmiocie w drużynach
- Poprawiono zapis czunków z powodu błędów - java.io.UTFDataFormatException
- Komendy Tellraw były kompletnie zepsute
- Naprwino błędy powodujące wywalenie gry przy korzystaniu z paczek zasobów
- Naprawiono także kilkanaście innych drobnych błedów które pajwiły się w wersji 15w31a
Wideo prezentujące wszystkie wymienione nowości i zmiany:
Pliki serwerowe Snapshot 15w31b: