Minecraft RTX Beta ruszyło 16.04.2020 o 19.00. Zobacz nasz poradnik jak uruchomić Minecratf RTX Beta na edycji Minecraft Windows 10.
Wczoraj pisaliśmy o wydaniu sterowników Game Ready, które pozwolą w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nam karta graficzna z serii Geforce RTX 2xxx.
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
Wersja beta gry Minecraft z efektami RTX dla systemu Windows 10 zostanie udostępniona 16 kwietnia o godzinie 19:00. Minecraft z RTX oferuje zaawansowaną formę ray tracingu zwaną path tracingiem, nowe materiały wykorzystujące zjawiska fizyczne oraz technikę NVIDIA DLSS 2.0. Dzięki temu Minecraft, będący najlepiej sprzedającą się grą wideo na świecie, może zaoferować zupełnie nowy, zapierający dech w piersiach poziom efektów graficznych.
Minecraft RTX Beta
Oficjalny zwiastun premiery
Większa wydajność dzięki NVIDIA DLSS 2.0
Dzięki architekturze Turinga postanowiliśmy zmienić grę z dwoma dużymi skokami w grafice: ray tracing w czasie rzeczywistym i super rozdzielczość, czyli DLSS.
DLSS zwiększa wydajność, abyś mógł cieszyć się tą wydajnością przy wyższych częstotliwościach klatek. Dzięki dedykowanym rdzeniom na GPU RTX zwanymi rdzeniami Tensor, DLSS 2.0 to nowy i ulepszony AI, która zapewnia duże zwiększenie prędkości przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych szczegółów obrazu i przejrzystości w całym zakresie.
DLSS 2.0 w Minecraft
Włączenie DLSS 2.0 w Minecraft z RTX Beta jest możliwe poprzez opcję „Upscaling” w ustawieniach zaawansowanych Minecraft i będą domyślnie włączone.
Po włączeniu opcja Upscaling automatycznie konfiguruje rozdzielczość renderowania na podstawie rozdzielczości wyjściowej użytkownika. Przy 1080p DLSS jest ustawiony na Tryb „jakości”. Przy 1440p DLSS jest ustawiony na tryb „zbalansowany”. A w 4K DLSS jest ustawiony na tryb „wydajność”.
Poniżej porównanie wydajności dla włączonej opcji DLSS.
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
(Źródło zdjęć : Nvidia)
Minecraft z RTX Beta
Oficjalny przegląd map testowych
Wszystkie 6 nowych światów Minecraft z efektami RTX, które będzie można pobrać za darmo z serwisu Minecraft Marketplace, a także przewodniki dla twórców map, dzięki którym będą mogli oni tworzyć własne światy RTX.
Jak uzyskać dostęp do Minecraft RTX Beta
Na wstępie, aby móc w ogóle dalej myśleć o graniu w Minecraft RTX Beta, sprawdź czy masz do tego wymagane zasoby, system i odpowiedni sprzęt.
Wymagane jest posiadanie:
- karta graficzna z RTX (modele GeForce 2xxx),
- minimum 8GB ram, 2GB miejsca na dysku,
- procesor Core i5 (podobny lub lepszy),
- sterowniki GRD (Game Ready Driver) - pobierzesz go z tego wpisu.
- system opercyajny Windows 10 (razem z aktualizacją majową 2019)
- zakupiona gra Minecraft w edycji Minecraft Windows 10
- konto Microsoft (MSA)
Przed przystąpeniem do gry w Minecraft RTX Beta, pamiętaj o następujących rzeczach:
- Dowolny świat stworzony na wersji beta, nie będzie dostępny w innych wersjach beta oraz pełnym wydaniu gry. Zalecamy wykonanie kopii zapasowej swoich światów aby nie zepsuć istniejących, co spowoduje ich utratę.
- Jeśli masz już zainstalowaną edycję Minecraft Windows 10, będziesz musiał ją odinstalować i zainstalować ponownie aby mieć dostęp do wersji Beta.
Swoje światy znajdziesz w systemie operacyjym w lokalizacji:
%LOCALAPPDATA%\Packages\Microsoft.MinecraftUWP_8wekyb3d8bbwe\LocalState\games\com.mojang\minecraftWorlds
%LOCALAPPDATA%\Packages\Microsoft.MinecraftUWP_8wekyb3d8bbwe\LocalState\games\com.mojang\minecraftWorlds
a każdy folder to osobny świat. Zgraj je w inną lokalizację na swoim dysku.
Instalacja Minecraft RTX Beta
- Sprawdź czy spałniasz warunki podane powyżej oraz czy wykonałeś kopię zapasową swoich światów.
- Odinstaluj Minecraft dla Windows 10 (jeśli go posiadzasz zainstalowanego)
- Zainstaluj Xbox Insider Hub (Centrum Xbox Insider) dostępny w Microsoft Store (sklep Microsoft)
- Wyszukaj aplikację Centrum Xbox Insider.
- Pobierz oraz zainstaluj aplikację.
- Po zalogowaniu się w aplikacji Xbox Insider (może być wymagane poadnie hasła) kilkamy w "Zawartość programu Insider".
- Wybieramy Minecraft for Windows 10 Beta Program
- Klikamy "Dołącz"
- Teraz kliknij "Zarządzaj" - tam dostępne będą 3 pola wyboru
- Zaznaczmy Minecraft z RTX Beta i klikamy "Gotowe"
(należy poczekać na rejestrację w programie bety, serwery są przeciążone) - Teraz klikamy w przycisk "Pokaż w Sklepie"
- Zostanie otwarty sklep Microsoft i gra zacznie się pobierać.
(jeśli z jakiegoś powodu masz po instalacji złą wersję beta bez RTX,
sprawdź jeszcze raz ustawienia w Insider, a potem odinstaluj i zainstaluj ponownie grę)
- Uruchamiamy grę klikając "Graj". Poniżej znajdziesz krótki opis włączenia RT i DLSS.
Jak włączyć w grze Ray Tracing oraz DLSS
- Zainstaluj sterowniki GRD (Game Ready Driver) - pobierzesz go z tego wpisu.
- Wejdź do głównych ustawień gry
- Kliknij na "Advenced Video"
- Kliknij w "Upscaling" aby aktywować funkcję DLSS
(zwiększa FPS i polepsza wygląd grafiki dzięki AI). - Kliknij "DirectX Ray Tracing" aby aktywować funkcję ray tracingu.
Znane problemy w wersji Beta
- Nie działają serwery Realms, serwery multi oraz rozgrywka miedzy-platformowa.
- Zawartośc przyszłej aktualizacji Netheru nie jest dostępna w tym wydaniu.
- Wymiar Endu nie jest zoptymalizowany do dzałania z ray tracingiem.
- Migotanie i migotanie niektórych bloków, zwłaszcza materiałów emisyjnych i silnie odbijających światło
- Ręka gracza przecina bloki
- Chmury są zbyt nieprzejrzyste
- W trybie FPS tylko ramię gracza jest odbijane w lusterkach
- Niszczenie / blokowanie źródeł światła nie powoduje natychmiastowego znikania światła
- Efekt śledzenia promieni nie jest widoczny podczas animacji spadania bloków dotkniętych grawitacją (piasek,
Żwir, czerwony piasek, kowadło, smocze jaja i bloki cementowe) - Format tworzenia nowych tekstur dla pakietów zasobów PBR z metalicznym, emisyjnym i
właściwości chropowatości będą się zmieniać między wersją beta a przyszłym wydaniem - Polecenie / raytracefog będzie się zmieniać między wersją beta i przyszłymi wersjami
- Do niektórych tekstur w formacie flipbook, takich jak woda, lawa, nie można dodać map PBR
- Brak wsparcia dla autorów materiałów PBR dla podmiotów
- Istoty z Overworld
- Osadnicy spawnują się w ubraniach dla bezrobotnych wieśniaków
- Grzyby nie są widoczne na Mooshroomach
- Dyniowy hełm śnieżnego golema jest źle ustawiony względem głowy, gdy gracz patrzy na niego i
porusza się szybko - Szlamowy mob nie ma twarzy
- Tropikalna ryba nie ma części płetw
- Białe / Szare Konie zmieniają kolor sierści podczas noszenia skórzanych zbroi konnych
- Niektóre istoty migoczą przez kilka sekund po odrodzeniu za pośrednictwem jajka spawnującego
- Renderowane są różne podmioty przed szklanymi blokami i szybami
- Mikstury, mikstury tłuczone i mikstury trwałe są czarne, gdy są trzymane w ręce, upuszczane lub w ramce
- Status niewidzialności nie ma wpływu na endermana, pająka, jaskiniowego pająka i upiora
- Mikstury rzucane są wyświetlane jako szare kwadraty
- Efekt noktowizora jest znacznie jaśniejszy dzięki śledzeniu promieni
- Smocze kule ogniste, upiorne kule ogniste i fioletowa chmura emitowane podczas ataku oddechu smoka są niewidoczny
- Bloki lodu mają niską przezroczystość
- Podwodny blok TNT wygląda jak normalny blok TNT
- Wszystkie banery są czarne
- Skórzany pancerz wyświetlany na stojaku na zbroją jest półprzezroczysty, gdy śledzenie promieni jest wyłączone
- Zasobnik od Minecart z zasobnikiem nie ma renderowanego wnętrza
- Ramki / upuszczane przedmioty stają się zbyt duże po zatrzymaniu gry
- Po rzuceniu twójźębem ekran na chwilę robi się czarny
- Efekty cząsteczkowe nie są widoczne przez przezroczyste bloki trzymane w dłoni
- Bloki popychane przez tłoki migają na biało
- Brak animacji skóry z włączonym śledzeniem promieni (tj. Miganiem)
- Woda przepływa przez łodzie
- Niektóre modele drzwi i pułapek renderują się niepoprawnie po otwarciu
Masz problem z uruchomieniem?
Dołącz na nasz serwer Discord, a my postaramy sie pomóc.
Dołącz na nasz serwer Discord, a my postaramy sie pomóc.
(nie jesteśmy oficjalnym supportem gry, więc w niektórych przypadkach wymagających ingerencji w konto gracza nie mamy dostępu)
Zródło: Materiały prasowe NVIDIA