- Dodano cave_air oraz void_air (odpowiednio: jaskiniowe oraz próżnia).
- Mają takie same właściwości jak normalne powietrze.
- cave_air generuje się w jaskiniach.
- void_air znajduje zastosowanie w przestrzeni powyżej 255 bloków oraz poniżej poziomu 0.
- Dostępne w kilku kolorach – różowym, niebieskim, żółtym, czerwonym, fioletowym.
- Koralowiec po postawieniu poza obszarem wody staje się martwy.
- Rośliny koralowe można zebrać za pomocą nożyc i stawiać na dowolnych blokach – jedyną ważnym faktem jest to, że musi znajdować się pod wodą.
- Wachlarz koralowca generuje się jedynie na bokach koralowca, zachowuje się analogicznie do roślin koralowych.
- Po wysuszeniu zdatne do jedzenia (nawet dobre w smaku :))
- Po wysuszeniu i połączeniu w blok może służyć jako wydajne paliwo (przepalając 20 przedmiotów).
- Kolejna roślinka do kolekcji, również generuje się pod wodą.
- generują się w ciepłych oceanach osobno lub z koralowcami,
- w jednym bloku można umieścić maksymalnie 4 sztuki,
- generują światło w zależności od ilości dostępnych sztuk na bloku
(zobacz animacje poniżej opisu), - można je przetopić w celu uzyskania barwnika.
- Od teraz generuje się bez twarzy, efekt przed aktualizacją można uzyskać drążąc w niej nożycami.
- Tworzą się, gdy pod powierzchnią wody znajduje się blok magmy lub piasek dusz.
- Bloki magmy tworzą kolumny, które ciągną byty w dół.
- Kolumny związane z piaskiem dusz wypychają byty w górę.
- Tworzone poprzez 1 serce morza oraz 9 Nautilius Shell.
- Może zostać aktywowana przez położenie pryzmarynu, ciemnego pryzmarynu, cegieł pryzmarynowych i/lub latarni morskich w kwadrat 5x5 wokół Conduitu.
- Kiedy aktywowana, nadaje specjalny efekt – zatrzymuje spadek bąbelków powietrza, daje podwodne widzenie w ciemności oraz zwiększa prędkość kopania.
- Kompletna struktura w pełni uruchamia nasz Conduit, zwiększając zasięg oraz zadając obrażenia dla wrogich mobów w zasięgu 8 bloków.
- Wydziela silne światło (poziom 15).
- Chodzenie po jajkach powoduje natychmiastowe stłuczenie.
- Zombie i pigmany mogą umyślnie niszczyć jajka.
- z pudeł shulkera można zmyć kolor w kotle.
- Daje graczowi efekt powolnego opadania (niespodzianka!)
- Działa tak samo jak misktura.
- Może zostać wytworzony za pomocą 4 bloków drzewa ułożonych w kwadrat.
- Znajdywane w skrzyniach w podwodnych ruinach.
- Prowadzą gracza do skarbu.
- Możliwy do otrzymania tylko za pomocą komendy
/give
@p minecraft:debug_stick
. - Może być używany do zmiany stanów bloków, przykładowo uderzając w blok trawy, zmieniamy go na blok pokryty śniegiem. Więcej tutaj -> Jak korzystać z patyka debugowania
- Otrzymywane z wodorostów, po zjedzeniu przywracają jeden punkt głodu.
- Istnieją 4 rodzaje wiader, z dorszami, z łososiami, z rozdymkami oraz z rybkami tropikalnymi.
- Tworzone za pomocą wiadra z wodą i... ryb.
- Użyte generuje blok wody oraz wybraną rybę.
- Używane do tworzenia Conduitów (rurek).
- Do zdobycia w podwodnych skrzyniach.
- Mogą zostać posadzone w wodzie.
- Mogą być wysuszone w piecu.
- Teraz dostępne w trybie kreatywnym.
- Używane do stworzenia conduitów (rurek).
- Mogą zostać złowione.
- Istnieje możliwość, że wygeneruje się utopiec trzymający nautilus shell.
- Dropi po zabiciu fantoma.
- Używana do naprawy elytr oraz do mikstury powolnego opadania.
- Daje spowolnienie 4 oraz odporność 3 na minutę
- .Wzmocniona za pomocą redstone działa przez trzy minuty.
- Ulepszona za pomocą jasnogłazowego pyłu daje efekt spowolnienia 6 oraz odporności 4.
- Dropią gdy małe żółwie rosną.
- Mogą być użyte do stworzenia żółwiej skorupy.
- Nowy rodzaj broni.
- Może służyć jako broń do rzucania oraz krótkodystansowa.
- Do zdobycia po zabiciu utopca.
- Tworzona z łusek.
- Może służyć jako hełm, dodając 2 punktu uzbrojenia.
- Kiedy jest założona pod wodą, daje graczowi dodatkowe 10 sekund oddechu.
- Spawnują się w każdym oceanie, który nie jest zamrożony.
- Zachowują się neutralnie, jednak jak wilki i pigmany mogą zaatakować grupowo jeśli zaczniesz atakować jednego.
- Można je karmić za pomocą surowej ryby, jednak nie dają się oswoić.
- Okazjonalnie wyskakują ponad poziom wody, jak prawdziwe delfiny.
- Duszą się na lądzie.
- Nadają efekt „Dolphin's Grace” gdy gracz pływa obok nich, efekt zwiększa prędkość pływania.
- Mogą pomóc znaleźć zakopane skarby; gdy zostaną nakarmione surowym dorszem, płyną do najbliższego wraku statku lub podwodnych ruin.
- Spawnują się we wszystkich oceanach i rzekach oraz w podwodnych ruinach.
- Zombie mogą zmienić się w utopca po chwili spędzonej w wodzie.
- Utopce mogą spawnować się z harpunem oraz skorupami, pozwalając na ich zdobycie w trybie przetrwania.
- Wszystkie utopce atakują z krótkiego dystansu, jednakże niektóre mogą jeszcze rzucać harpunem.
- Analogicznie do zombie, utopce atakują małe żółwie i chodzą po jajkach żółwi (przy okazji je niszcząc).
- Dorsze:
- Spawnują się w zimnych, normalnych i letnich wodach oceanów.
- Formują grupy do 9 osobników.
- Łososie:
- Spawnują się w zamrożonych, zimnych oceanach oraz rzekach.
- Formują grupy do 6 osobników.
- Rozdymka:
- Pojawia się w letnich i ciepłych oceanach.
- Nadmuchują się, gdy gracz jest w pobliżu.
- Powodują efekt 7 sekundowej trucizny dla najbliższych graczy.
- Tropikalna ryba:
- Pojawiają się w letnich i ciepłych wodach oceanu.
- Dostępne w 14 różnych kolorach i wzorach.
- --- (wszystkie ryby)
- Poza wodą, skaczą wokół przed uduszeniem – mogą powoli próbować dotrzeć do wody.
- Mogą zostać złapane do wiaderka z wodą.
- Został wybrany przez głosowanie na MineCon Earth.
- Pojawiają się w normalnym świecie na dużej wysokości, w grupie od 3 do 4 osobników spadają na gracza, który długo nie spał.
- Płonie w ciągu dnia.
- Po śmierci upuszcza fantomową membranę.
- Wodne zwierzęta, które mogą na zasadzie kompromisu znieść jajka w gnieździe na każdym biomie.
- Istnieje dzięcięcy wariant, który wykluwa się z jajek i podąża w stronę wody po narodzinach.
- Mogą być karmione używając trawy morskiej.
- Pojawiają się na ciepłych plażach w grupach od 1 do 5 osobników.
- Znoszą jaja na plaży, na której się zespawnowały.
- Dropią trawę morską, od 0 do 2 sztuk.
- Możesz użyć łusek do stworzenia skorupy żółwia.
Odmiany powietrza:
-
Dodano cave_air oraz void_air (odpowiednio: jaskiniowe powietrze oraz próżnia).
-
Mają takie same właściwości jak normalne powietrze.
-
cave_air generuje się w jaskiniach.
-
void_air znajduje zastosowanie w przestrzeni powyżej 255 bloków oraz poniżej poziomu 0.
Koralowiec i powiązane:
-
Dostępne w kilku kolorach – różowym, niebieskim, żółtym, czerwonym, fioletowym.
-
Koralowiec po postawieniu poza obszarem wody staje się martwy.
-
Rośliny koralowe można zebrać za pomocą nożyc i stawiać na dowolnych blokach – jedyną ważnym faktem jest to, że musi znajdować się pod wodą.
-
Wachlarz koralowca generuje się jedynie na bokach koralowca, zachowuje się analogicznie do roślin koralowych.
Wodorosty:
-
Po wysuszeniu zdatne do jedzenia (nawet dobre w smaku :))
-
Po wysuszeniu i połączeniu w blok może służyć jako wydajne paliwo (przepalając 20 przedmiotów).
Trawa morska:
-
Kolejna roślinka do kolekcji, również generuje się pod wodą.
Dodano przyciski, klapy i płytki naciskowe we wszystkich wariantach kolorystyki drewna.
Dodano korę oraz możliwość wycięcia jej z drewna za pomocą siekiery.
Dynia:
-
Od teraz generuje się bez twarzy, efekt przed aktualizacją można uzyskać drążąc w niej nożycami.
Dodano niebieski lód.
Skrzynie:
-
Gdy gracz trzyma shift, skrzynia bezwzględnie będzie pojedyncza.
-
Duże skrzynie mogą być stawiane obok siebie.
Kolumny bąbelkowe:
-
Tworzą się gdy pod powierzchnią wody znajduje się blok magmy lub piasek dusz.
-
Bloki magmy tworzą kolumny, które ciągną byty w dół.
-
Kolumny związane z piaskiem dusz wypychają byty w górę.
Conduit (rurka?):
-
Tworzone poprzez 1 serce morza oraz 9 Nautilius Shell (link).
-
Może zostać aktywowane przez położenie pryzmarynu, ciemnego pryzmarynu, cegieł pryzmarynowych i/lub latarni morskich w kwadrat 5x5 wokół Conduitu.
-
Kiedy aktywowany, nadaje specjalny efekt – zatrzymuje spadek bąbelków powietrza, daje podwodne widzenie w ciemności oraz zwiększa prędkość kopania.
-
Kompletna struktura w pełni uruchamia nasz Conduit, zwiększając zasięg oraz zadając obrażenia dla wrogich mobów w zasięgu 8 bloków.
-
Wydziela silne światło (poziom 15).
Dodano schody i półbloki z pryzmarynu i pochodnych.
Dodano jaja żółwi:
Chodzenie po jajkach powoduje natychmiastowe stłuczenie.
Zombie i pigmany mogą umyślnie niszczyć jajka.
- Channeling,
- Impaling,
- Loyalty,
- Raptide.
- Na mapie można umieścić znacznik przy pomocy baneru/chorągwi.
- Od teraz podcza sprintu w wodzie, gracz płynie po jego powierzchni.
- Poruszanie się w wodzie jest szybsze niż wcześniej.
- Naciskając SHIFT powodujesz natychmaistowe zanurkowanie.
- Hitbox gracza podczas pływania wynosi 0.6 x 0.6 bloku, tak samo jak w skrzydłach Elytra.
- Podstawowe zmiany
- Rózne komponenty komend mają swoje kolory tesktu.
- Komendy zawierają sugestie użycia.
- Dodano nową bilbiotekę dopasowwywania komend.
- Koordynaty
- Dodano lokalne koordynaty przy pomocy parametru ^
- Specificzne komendy
- boosbar - tworzenie bosów
- data - pozwala na zmiane wartosci NBT bytów (entity)
- datapack - pozawala na zarządzanie paczkami danych
- locate - klikalny link dla parametru wyjściowego
- teleport - możliwość przenoszenia celu z odpowiednim kierunkiem patrzenia
- time - dodano paramatry noon oraz midnight
- Dodano 3 nowe przełaczniki dla postępów.
- Działa na podobnej zasadzie jak paczki zasobów, ale paczki dancyh są dla tabel łupów, postępów, funkcji, struktur, receptur oraz tagów.
- Paczki danych umieszcza się w folderze danego światu - (world)/datapacks/
- Struktury wczytuje się z folderu (world)/generated/structures/(namespace)/(file).nbt
- Aby aktywować zmiany należy użyć komendy /reload aby wprowadzić zmiany
- Gdy gracz wybucha podczas użycia łóżka w Netherze lub Endzie.
- Kiedy mob/gracz wypchnie innego gracza w pustykę (VOID) lub ktoś użyje komendy /kill.
- Gdy ktoś zostanie zabity przez harpun/trójząb.
- F3+C - kopiuje obecną lokalizację do schowka (pamięci systemowej).
- SHIFT + F3 + I kopuje dane po stronie klienta o wybranym celu bloku, może być dowolnie użyte.
- Dodano set_name do funkcji tabel łupów.
- TreasurePosX, TreasurePosY, TreasurePosZ, GotFish, oraz CanFindTreasure NBT tags dla delfinów.
- AX, AY, AZ, oraz Size NBT dla fantoma.
- HomePosX, HomePosY, HomePosZ, TravelPosX, TravelPosY, TravelPosZ, oraz HasEgg NBT dla żółwi.
- Zmiana rozdzielczości gry - opcja FS (pełny ekran),
- Podczas edycji światu, można stowrzyć jego kopię zapasową oraz otworzyć folder z nimi,
- Dodano opcje wideo Biom Blend,
- Dodano nowe parametry w pliku options.txt,
- Podczas edycji isniejących światów, jest przycisk "optymalizacja świata", pozwala na aktualizację do nowego formatu zapsiu.
- minecraft:bubble_column_up,
- minecraft:bubble_pop,
- minecraft:current_down,
- minecraft:squid_ink.
- Dodano dzwięk dla efektu podczas wystrzału farby przez kałamarnicę,
- Dodano dzwięk podczas mutacji Posucha w Zombie,
- Dodano dzwięk głęnbin dla podwodnych krain,
- Dodano dzwięki dla zdarzeń niszczenia pewnych bloków.
- Dodano time_since_rest - wartość się zeruje podczas spania w łóżku lub po śmierci gracza, używany przez fantomy.
- Dodano status Conduit Power, Dolphins Grace oraz Slow Falling
- Przedmioty, bloki oraz funkcje mogą być "otagowane" własnym ID,
- Tagi można tworzyć przy pomocy paczki danych w folderach - data/(namespace)/tags/blocks, data/(namespace)/tags/items, data/(namespace)/tags/functions,
- Są 24 podstawowe tagi dla bloków oraz przedmiotów oraz dodatkowe 7 specyficznych dla bloków,
- Woda może zostać umieszona w następującyh blokach, skrzynie, skryznie pułapki, stopnie, płotki, motalowe kraty, szyby, skrzynia enderu, włazach, drabinach, oraz tabliczkach,
- Woda może z nich wypływać ale nie może do nich wpływać.
- zniesiono limit ID bloków,
- bloki używalne mają od teraz teksturę od spodu (poza blokiem czerwonego proszku),
- bloki z siatką kolizji mają od teraz pasujące ramki ograniczające.
- dodano nowy dzwięk
- łóżko musi cały czas mieć podparcie innego bloku,
- zmieniono wiadomość o braku możliwości przespania się w nim.
- można ustawić obok siebie wariant podwójnej skrzyni i pojedynczej, bez zostawiania bloku odstępu
- przytrzymując SHIFT stawiamy pojedynczy wariant skrzyni, nawet jeśli jest opcja połączenia z inną,
- receptura tworzenia nie musi od teraz zawierać w pełni sprawnego łuku, może być on uszkodzony,
- nie wymagają bloku pod sobą aby je umieścić.
- naturalnie wygenerowane mogą przetrwać na odległości 6 bloków od pnia, wcześnie były to tylko 4 bloki.
- podczas użycia widać efekt cząsteczkowy czerwonego proszku.
- umieszczona na dnie oceanu generuje kolumny bąbelków, które wciągają przedmioty, byty, gracza pod powierzchnie wody.
- niszczy się od razu, bez różnicy jakiego narzędzia użyjemy.
- można wytorzyć z 9 bloów lodu.
- zmieniono kolor na ten odpowiadający kolorowi fioletowemu z wersji snapshot 1.12,
- pokolorowaną skrzynie, można smyć kolor przy pomocy kociołka z wodą.
- posiada nowy kolor w zależności od biomu
- purpurowy dla zamrożonych,
- indygo dla zimnych,
- niebieski dla regularnych,
- jasnozielony dla ciepłych
- jsanozielono-szary dla bagien
- turkusowy dla ciepłych oceanów
- obecnie tylko 1 poziom światła przechodzi przez 1 blok, zamiast 3 (dotyczy nowych chunków).
- można wytworzyć przy pomocy wędki z niepełną wytrzymałością.
- do naprawy wymaga membrany fantoama zamiast skóry.
- zmieniono teksturę.
- dodano dzwięk towarzyszący jej zwijaniu.
- Zmieniono teksturę dla założonej zbroi.
- zmieniono zasady jakie bloki widać a jakie nie.
- Zombie, szkielet, ocelot, oraz wilk naturalnie atakuje dzieci żółwi, a zomnie i pigemn zombie niszczy jaja żółwi przez chodzeni po nich.
- Nieumarłe moby mogą pływać w wodzie.
- zmieniono model konia, aby nawiązywał do pozostałych zwierząt,
- usunięto niektóre animacje.
- zamienia się w zombie, zamiastj tonąć i ginąć pod wodą.
- Imitują fantomy oraz tupielców.
- może odrodzić się na bloku lodu.
- poprawiono model, aby usunąć błąd osi Z tekstury
- wystrzeliwują atrament oraz odpływają szybko podczas zaatakowania ich.
- poprawiono model, aby usunąć błąd osi Z tekstury występujący także w modelu szkieletowego konia.
- może zmutować w topielca, kiedy utonie w wodzie
- dzieci zombie płoną w słońcu,
- ujeżdżana kura odradza się poprawnie (tak samo jak świnio zombie).
- można je układać ora reaz także na podłodze oraz suficie.
- przepisano na nowo genarator światów
- menu pod F3 pokazuje ID biomu, zamisat jego nazwy,
- nazwy bimów są tłumaczalne
- poprawiono nazwy niektórych biomów.
- główna bilioteka gry została zaktualizowana do wersji LWJGL 3 (3.1.6),
- wczytywanie mapy lub tworzenie nowej pokazuje w procentach kolejne etapy postępu,
- zmieniono format plików jezykowych z .lang na .json,
- poprawiono renderowanie chmur,
- poprawiono renderowanie mgły,
- poprawiono kod odpowiedzialny za ustalanie pozycji spawnu,
- wprowadzono 374 poprawki błędów