Avatar
Napisane przez Opublikowane 12 październik 2018

Jak tworzyć paczki zasobów? #3 Jak zrobić skin do Minecraft? 2018

Avatar
sebxter 12 październik 2018
Każdy gracz Minecrafta chciałby mieć własnego skina w Minecraft. Najczęściej, aby posiadać skórkę, szuka i pobiera ją z internetu, jest to najprostsze rozwiązanie, ale nie daje takiej satysfakcji jak stworzenie własnej.
 
W tej części artykułu pokaże wam jak tworzyć skin do Minecraft, z jakich programów korzystać, aby ułatwić sobie prace oraz w jaki sposób wgrać skin do Minecraft.
 

Programy do edytowania

W internecie jest wiele stron, które oferują tworzenie skórki, jedne są lepsze drugie mniej rozbudowane, ja przedstawię wam kilka z nich które warto polecić:
My nie będziemy korzystać z takiego typu stron, zrobimy to przy pomocy dwóch programów:
GIMP'a nie muszę opisywać - darmowy program do edycji plików graficznych. Minecraft Skin Viewer jest to prosty program, który wyświetla wybraną przez użytkownika skórkę. Dostępne są 3 opcje wyświetlania skina:
  • Wpisanie nazwy gracza.
  • Wybrać wybrany skin z komputera.
  • Wyświetlić przy pomocy metody przeciągnij i upuść.
Program posiada również możliwość ustawienia pozycji postaci i później zapisania jej.
 
Do tworzenia tekstury w GIMP będziemy potrzebować jednego pliku, który ułatwi nam prace, można go pobrać z linku poniżej:
SZABLON SKINA MINECRAFT
(zapisz ten obrazek)
 
Wgrywamy ten obrazek do programu i całość powinna wyglądać tak:
 
Teraz krótki opis tego, co znajduje się w tym pliku i co oznaczają dane nazwy:
  • HEAD - Oznacza teksturę głowy.
  • HEAD2 - Odpowiada za siatkę, która otacza głowę, możemy zrobić na niej dodatkowe włosy, kaptur do bluzy itp.
  • RL - Tekstura prawej nogi.
  • BODY - Tu ustalamy wygląd tułowia.
  • RA - Prawa ręka.
  • RL2 - Siatka prawej nogi działa podobnie jak HEAD2.
  • BODY2 - Tutaj umiejscowiona jest kolejna siatka tym razem tułowia.
  • RA2 - Podobnie jak wcześniej tutaj znajduje się siatka prawej ręki.
  • LL2 - Znów siatka tym razem lewej nogi.
  • LL - W tym miejscu ustawimy teksturę lewej nogi.
  • LA - Natomiast tu ustawimy lewą rękę.
  • LA2 - A tutaj siatka lewej ręki.
Ja zacznę od tworzenia tekstury głowy, ale na sam początek usunę wszystkie siatki, ponieważ nie będą mi potrzebne oraz zamaluje resztę na kolor czarny (tworząc do tego nową warstwę w programie GIMP). Po tych czynnościach całość w programie wygląda tak:
A skin prezentuje się następująco:
Możemy zabrać się za rysowanie głowy, ale najpierw krótki opis tego, co oznaczają dane kolory:
  • Czerwony - Przód postaci.
  • Zielony - Lewa strona glowy.
  • Żółty - Prawa strona głowy.
  • Fioletowy - Góra głowy.
  • Niebieski - Tył głowy.
  • Szary - Dół głowy.
Ja zacznę od przodu, wybieram ołówek z menu (dostępny pod przyciskiem N) i zaczynam rysować. Po skończeniu u mnie prezentuje się to tak:
Teraz zaczynam tworzyć kolejne części głowy, po skończeniu u mnie wygląda to następująco:
Głowa gotowa więc najlepiej teraz narysować tułów, robimy tak samo, jak z głową, kolory oznaczają to, co wcześniej. Opisywanie tego nie jest potrzebne, bo wygląda podobnie jak z głową, więc pokarzę tylko postęp z poszczególnymi częściami.

 

Wgrywanie skina przez Launcher Minecraft

Skin został stworzony, teraz wystarczy wgrać go do gry (oczywiście trzeba mieć konto premium). Aby to zrobić, wystarczy postępować według tego:
  • Uruchamiamy klienta gry (minecraft launcher).
  • Przechodzimy do sekcji "Skórki".
  • Wybieramy model gracza, dla Steve jest to klasyczny, dla Alex smukły, ja wybiorę klasyczny, ponieważ pod taką wersję tworzyłem skina.
  • Klikamy przycisk "Przeglądaj" i wybieramy nasz zapisany skin.
  • Gotowe, skórka powinna zostać wgrana do gry.
Tworzenie skina zakończone. W kolejnej części poradnika przedstawię wam wstęp do modelowania 3D w Minecraft.

 

Zobacz także:

Jak zacząć w Minecraftcie? #6 Tryb Wieloosobowy
Zima za oknem znów zaskakuje drogowców, to świetny moment na nadrobienie zaległości - w związku z tym, zapraszam Was do wzięcia...
Jak tworzyć paczki zasobów? #4 Omówienie programu do modeli 3d
Czwarta część serii artykułów poświęconych Resourcepack, tym razem omówimy wstęp do tworzenia modeli 3D dla Minecraft, przedstawię...

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij