Przychodzi taki czas, że zwykła konwencjonalna gra nam się już trochę nudzi. Społeczność wyszła temu na przeciw, tworząc ogromną bibliotekę modyfikacji, jedną z nich jest Buildcraft - opowiadałem wam o niej troszeczkę już tutaj. Dzisiaj to rozwiniemy, tworząc już właściwy i najważniejszy mechanizm - automatyczną kopalnię.
Inne części poradników od Buidcraft:
Budowę zacząłem od rafinerii, której sposób działania opisałem już w poprzedniej części - użyję silników Stirlinga do napędzania naszej maszynerii, zatem benzyna jak najbardziej będzie mi niezbędna.
Szukam terenu pod budowę naszej kopalnii, planuję przeznaczyć na to obszar o powierzchni 15x15 kratek. Wybrałem pustynię, ponieważ w okolicy mam rafinerię, i nie będę musiał ciągnąć daleko przewodów zasilajacych. Dodatkowym atutem jest dość mały nakład pracy wymaganej na znalezienie odpowiedniej miejscówki.
Przygotowania zacząłem od wyrównania terenu, następnie przygotowałem surowce, i stworzyłem Quarry - blok odpowiadający za całą konstrukcję. Domyślna kopalnia zajmuje obszar 9x9, to troszeczkę za mało, zatem potrzebne nam będą dodatkowo 4 landmarki - taki rodzaj "pochodni", które układane na wierzchołkach obszaru mającego być szybem naszej kopalni pozwolą nam na zaznaczenie tego terenu, aby następnie Quarry rozpoznał ten obszar jako teren "do rozbiórki".
Quarry (receptura na poszczególne trybiki znajduje się w poprzednim wpisie - zobacz)
Landmark
Postawmy więc nasze landmarki, ja załatwiłem to w taki sposób - pamiętajcie jednak, żeby figura miała kąty proste.
Aby zaznaczyć obszar, klikamy prawym przyciskiem myszy na landmark - i gotowe! :)
Tuż za landmarkiem postawmy Quarry, obszar powinien zmienić się na charakterystyczny "żółtoczarny" odcień oznaczający powszechnie budowę. Ten etap możemy zamknąć, teraz warto pomyśleć o zasilaniu i pobieraniu materiałów.
Zasilanie i zbieranie przedmiotów
Zasilanie zrealizujemy nieco mniej typowo, ponieważ możemy to zrobić konwencjonalnie - silniki do Quarry, i jazda - to jak najbardziej będzie działać, ale wygląda średnio. My zrealizujemy to poprzez rury kinetyczne, oto odpowiednie receptury - bedą nam potrzebne dwa rodzaje: drewniane, które "wyciągną" energię z silników, oraz zwykłe, kamienne - do transportu energii do naszej Quarry.
Jak widzicie, wystarczy podłączyć silnik do drewnianej rury, zapewnić mu napęd, oraz dalej pociągnąć już kamienny (bądź złoty, jeśli zależy wam na szybkości) rurociąg do bloku, któremu musicie zapewnić energię. Jako, że użyłem silników Stirlinga, dodatkowo napędzam pompy oraz pobieram benzynę ze zbiorników.
Okej, dostarczyliśmy już napęd, czas na pobieranie przedmiotów. Receptury na rury znajdują się w poprzedniej części (klik), my tymczasem pociągnijmy rury do naszych skrzynek (liczba mnoga jest konieczna, zakładając, że mamy obszar o wymiarach 15x15x60 - to w końcu około 211 stacków bloków. Następne ciągniemy już wszystko do naszego Quarry, i podłączamy - nie ma znaczenia strona, w związku z tym, ja podłączyłem rury transportowe od dołu, a kinetyczne z prawej strony bloku kopalni.
Jak widzimy, powoli automatyczna kopalnia nam się generuje - od tego momentu, nasz udział jest w zasadzie zerowy - czekamy na efekty, i zbieramy plony.
Podsumowanie
Dzisiaj wspólnie zbudowaliśmy jeden z filarów modyfikacji - automatyczną kopalnię, co nam zostało? Nadal mam kilka asów w rękawie, następny wpis poświęcę na automatyczne sortowanie przedmiotów w skrzynkach.