Snapshot 22w12a Warden, łódka ze skrzynią oraz nowe efekty

Snapshot 22w12a Warden, łódka ze skrzynią oraz nowe efekty

Wydadny został w tym tygodniu drugi snapshot dla przyszłego wydania Minecraft 1.19 o nr. 22w12a. Otrzymaliśmy w nim nowe łódki ze skrzyniami, Wardena oraz nowe efekty i kilka drobnych zmian.

Nowy biom, Warden oraz inne nowości w snapshot The Wild Update 1.19

Nowy biom, Warden oraz inne nowości w snapshot The Wild Update 1.19

Dla wydania Minecraft: Edycja Java wydany został eksperymentalny snapshot dotyczący aktualizacji Wild Update. 

Minecraft 1.18 Pre-release 1 Poprawki błędów i usprawnienia

Minecraft 1.18 Pre-release 1 Poprawki błędów i usprawnienia

Minecraft 1.18 Pre-release 1 czyli pierwsze przedpremierowe wydanie 1.18 już dostępne.

Minecraft Snapshot 21w44a Nowe jaskinie pod starym terenami

Minecraft Snapshot 21w44a Nowe jaskinie pod starym terenami

Snapshot 21w44a wprowadza nową generację świata dodając jaskinie pod starymi terenami zamist wypełniania go samym blokiem łupka.

Snapshot 21w43a Wprowadzono mieszanie granic nowego świata

Snapshot 21w43a Wprowadzono mieszanie granic nowego świata

Najnowszy Snapshot 21w43a wprowadza mieszanie granic na obszarach starego i nowego świata, aby przejścia miedzy nimi były płynniejsze.

Snapshot 21w42a Nowa muzyka i lepszy punkt odrodzenia

Snapshot 21w42a Nowa muzyka i lepszy punkt odrodzenia

Dzisiejszy Snapshot 21w42a wprowadza nową muzykę dla przyszłej aktualizacji "Jaskiń i Klifów cz.2". Usprawniono także punkt odradzania.

Snapshot 21w41a Nowe tło menu, generator liczb losowych, zmiany tekstur.

Snapshot 21w41a Nowe tło menu, generator liczb losowych, zmiany tekstur.

W tym tygodniu czeka nas dość mały snapshot 21w41a, ale z interesującymi zmianami. Mojang pełnię swoich sił przeznacza na Minecraft LIVE, które odbędzie się w tym tygodniu.

Snapshot 21w40a Kolejne zmiany w generowaniu rud

Snapshot 21w40a Kolejne zmiany w generowaniu rud

Snapshot 21w40a jest już dostępny, czekają nas kolejne zmiany w generowaniu terenu, oraz kilka zmian w systemie spawnowania mobów w grze.

Snapshot 21w39a Nowe osiągnięcia i poprawki dla gór i interfejsu

Snapshot 21w39a Nowe osiągnięcia i poprawki dla gór i interfejsu

W snapshocie 21w39a otrzymaliśmy możliwość otwierania światów ze starszych wersji, lekkie zmiany odnośnie generowania się wysokich gór oraz nowe osiągnięcia.

Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry.   To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie.   Snapshot 21w38a - Lista zmian UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle.   Nowości Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu. Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki - simulation-distance byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane, dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU. Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties - simulation-distance Dodano telemetrie: zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata, dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy, zawiera następujące informacje: identyfikator programu uruchamiającego, identyfikator użytkownika (XUID), identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie), identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach), wersja gry, nazwa i wersja systemu operacyjnego, wersja środowiska uruchomieniowego Java, jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii), typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny), tryb gry.   Zmiany Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość. Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać. Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle. Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1. Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads. Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.  

1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach

1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach

Dostępne jest kolejne, szóste wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują powiększenie szczytów gór oraz lepsze jaskinie w oceanach.

1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach

1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach

Dostępne jest kolejne, obecnie już czwarte wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują poprawki i usprawnienia w generacji biomów.