Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry.   To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie.   Snapshot 21w38a - Lista zmian UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle.   Nowości Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu. Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki - simulation-distance byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane, dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU. Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties - simulation-distance Dodano telemetrie: zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata, dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy, zawiera następujące informacje: identyfikator programu uruchamiającego, identyfikator użytkownika (XUID), identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie), identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach), wersja gry, nazwa i wersja systemu operacyjnego, wersja środowiska uruchomieniowego Java, jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii), typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny), tryb gry.   Zmiany Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość. Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać. Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle. Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1. Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads. Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.  

Minecraft na Playstation 5 - czy warto kupić?

Minecraft na Playstation 5 - czy warto kupić?

Co zyskujemy, grając w Minecraft na PS5? Czy najnowszy model jest lepszy od poprzedniej generacji? Zobaczmy krótkie porównanie.

1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach

1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach

Dostępne jest kolejne, szóste wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują powiększenie szczytów gór oraz lepsze jaskinie w oceanach.

Zestawy klocków LEGO® Minecraft™ vs Gra

Zestawy klocków LEGO® Minecraft™ vs Gra

Zabawa w świecie Minecraft™ jest możliwa nie tylko w świecie wirtualnym – wystarczy zdobyć zestaw klocków LEGO® nawiązujący do gry. Jak wypada klockowa wersja kultowej gry?

1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach

1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach

Dostępne jest kolejne, obecnie już czwarte wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują poprawki i usprawnienia w generacji biomów.

Weteran na przetrwaniu #3 Kartografia + krótki poradnik [SSP]

Weteran na przetrwaniu #3 Kartografia + krótki poradnik [SSP]

Weteran na przetrwaniu #3 - Seria fabularna doświadczonego gracza, który powraca do gry po dłuższej przerwie.


Eksperymentalny snapshot z nowego generatora światów Minecraft 1.18

Eksperymentalny snapshot z nowego generatora światów Minecraft 1.18

Najnowszy snapshot eksperymentalny 1.18 wprowadza nowy generator światów, który gracze już teraz polubili.

Weteran na przetrwaniu #2 Tajemnicze struktury i wioski [SSP]

Weteran na przetrwaniu #2 Tajemnicze struktury i wioski [SSP]

Weteran na przetrwaniu #2 Tajemnicze struktury i wioski. Seria fabularna doświadczonego gracza, który powraca do gry po dłuższej przerwie.

Minecraft 1.17.1 edycja Java wydany

Minecraft 1.17.1 edycja Java wydany

Minecraft 1.17.1 dla edycji Java, zawierający małe poprawki błędów został wydany 6 lipca 2021 r. zmieniając takżę kilka mechnik gry.

Weteran na przetrwaniu #1 Pierwsze kroki [SSP]

Weteran na przetrwaniu #1 Pierwsze kroki [SSP]

Weteran na przetrwaniu #1 Pierwsze kroki. Seria fabularna doświadczonego gracza, który powraca do gry po dłuższej przerwie.

Minecraft 1.17 Aktualizacja Jaskiń i Klifów część pierwsza wydana

Minecraft 1.17 Aktualizacja Jaskiń i Klifów część pierwsza wydana

Minecraft 1.17 to pierwsza część aktualizacji Jaskiń i Klifów (Caves & Cliffs), która została wydana 8 czerwca 2021 r.

Minecraft Java 1.17 Pre-release 2, 3 i 4 oraz data premiery aktualizacji

Minecraft Java 1.17 Pre-release 2, 3 i 4 oraz data premiery aktualizacji

Znamy już datę premiery aktualizacji Minecraft Caves & Clifs Part 1. W międzyczasie wydane zostały 3 kolejne wydania 1.17 pre-release 2 , 3 oraz 4.