Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 18 styczeń 2019 Aktualizacja 18 styczeń 2019

Reklama


Jak tworzyć paczki zasobów? #5 Jak zrobić model 3D bloku/przemiotu

SebxteR 18 styczeń 2019
Zaczynamy piątą, ostatnią już część poradników poświęconych tworzeniu paczek zasobów, dziś przedstawię wam jak stworzyć prosty model 3D bloku lub przedmiotu i dodać go do gry.
 

Tworzenie modelu 3D bloku minecraft

Wybór przedmiotu lub bloku do przerobienia na 3D

Na początek wybierzmy blok z gry, który będziemy chcieli przekształcić na model 3D, ja wybrałem, że będzie to tropikalny właz, tekstura jego wygląda tak:
Skąd wziąć minecraftowe tekstury? Musimy wejść w .minecraft > versions i wybrać folder z wersją gry, z której chcemy pobrać teksturę, u mnie będzie to Snapshot 19w02a.
Widzimy teraz 2 pliki z rozszerzeniami .jar i .json, wybieramy ten pierwszy i otwieramy go przy pomocy WinRARa lub innego programu tego typu.
Musimy teraz całość wypakować, po tej czynności pojawił się folder, otwieramy go.
Otwieramy teraz plik o nazwie assets > minecraft > textures, teraz mamy dostęp do praktycznie wszystkich tekstur w grze, od bloków i przedmiotów, po stwory czy menu gry.

Ok, gdy już wiemy jak zdobyć teksturę dowolnego elementu w grze, możemy przejść do pracy, otwórzmy program (Blockbench) i dodajmy do niego teksturę. Oczywiście warto przenieść wybraną grafikę do naszej paczki zasobów, jak to zrobić zobaczycie w tym poradniku: Tekstura bloku lub przedmiotu - jak zrobić?

Reklama

Tworzenie modelu 3D w programie Blockbench

Teraz możemy zacząć tworzyć, dodajmy pierwszy element.
Pojawił się mały sześcian, wokół niego są również strzałki, dzięki nim możemy przesuwać nasz blok. Klikając na niego dwa razy, strzałki zamieniają się na opcje skalowania elementu, zróbmy to i ustalmy wielkość pierwszej części modelu.
Ja wymiary ustawiłem na 16x3x2 i teraz wygląda to tak:
Dodajmy kolejne elementy, ja zrobię tak, żeby z tego wyszedł kwadrat z otworem na środku.
W rogach środkowego kwadratu dodam ukośne elementy, aby to zrobić, należy ustawić to w tych polach:
Ja tak zrobię w każdym z rogów, czyli muszę stworzyć 4 nowe elementy, prezentuje się to tak:
W środku będę chciał dodać kratkę, dla potrenowania zróbcie to sami, a ja wam pokażę końcowy efekt.
Nadszedł czas na dodanie tekstur, wybierzmy pierwszy element, któremu nadamy teksturę, klikamy na niego prawym przyciskiem myszy i wybieramy "tekstura" i naszą grafikę.
Klikając dwukrotnie na ten panel, możemy dowolnie dostosować teksturę dla naszego elementu, jako iż mój model ma wymiary 16x16 to tekstura automatycznie przystosowała się do niego, więc ja niemusze jej ustawiać.
Teraz gdy wiemy jak ustawić teksturę, to wykonujemy ten sam krok na każdym elemencie, ja tego nie będę pokazywać, zostawiam to dla was jako ćwiczenie. Końcowy efekt wygląda tak:
Jak widzimy, tekstury ukośnych elementów łączą się z tymi normalnymi, nie wygląda to ładnie, ale można to naprawić w prosty sposób, wybieramy ukośny element i zmieszamy jego wysokość o 0.001, czyli u mnie będzie to z 3 na 2.999.
Ja już swój model zrobiłem cały, teraz należy go zapisać i dodać do gry, aby to zrobić klikamy Plik > Eksport > Eksportuj model bloku, ustalamy jego nazwę i zapisujemy. Musimy pamiętać, aby zapisać model w folderze odpowiadającemu dla niego, w moim przypadku jest to models/block
Tak wygląda model w grze:
Pobierz paczkę zasobów z tego poradnika tutaj: http://www.mediafire.com/file/kr3vvi722wh29eu/Kiedy+Meleride+Model+3d.zip

 


Oceń artykuł
3.5 1 1 1 1 1 Ocena 3.50 (6 ocen)
Udostępnij