Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 02 październik 2018 Aktualizacja 04 październik 2018

Jak tworzyć paczki zasobów? #1 Omówienie

SebxteR 04 październik 2018

Paczki zasobów (Resourcepack) dla jednych są nierozłącznym elementem gry a dla innych nic znaczącą funkcją w grze. Zastanawiałeś się, w jaki sposób można je robić?
 
W tej serii artykułów postaram się wam przedstawić jak szybko i przyjemnie tworzyć tekstury oraz modele 3D i później wgrać je do Minecrafta w postaci paczki zasobów. Na początek omówmy sobie kilka rzeczy związanych z tym elementem gry.

Czym są tekstury?

Tekstury są to pliki graficzne, które zostają użyte do zmian wyglądu bloków, przedmiotów, potworów, zwierząt, interfejsu oraz innych rzeczy. Podstawowy wymiar wynosi 16 szerokości i 16 wysokości w pikselach. Oficjalne wsparcie dla wymiaru 16x16 zostało wprowadzone w wersji Alpha 1.2.2, przed tą wersją użytkownicy musieli ręcznie modyfikować plik minecraft.jar, aby zmienić tekstury.

Paczki zasobów a paczki tekstur

Do wersji 1.5 paczki zasobów nie były dostępne, zamiast ich do dyspozycji mieliśmy paczki tekstur, które pozwalały na zmianę wyglądu przedmiotów, bloków, potworów, zwierząt i interfejsu. Wszystkie tekstury bloków były zapisane w jednym pliku, terrain.png z powodu braku miejsca na nowe bloki od wersji 1.5 każdy blok został zapisany w osobnym pliku, co ułatwia modyfikowanie ich. Paczki zasobów zostały wprowadzone w snapshot 13w24a, pozwalają na modyfikowanie praktycznie wszystkiego. Dzięki nim stworzymy modele 3D, dodamy nowe dźwięki, zmienimy tłumaczenie i zrobimy wiele więcej.

Z jakich programów korzystać

Do tworzenia tekstur możemy wykorzystać praktycznie każdy program, który pozwala na edytowanie plików .png. Poniżej przedstawię listę kilku wartych polecenia edytorów graficznych:
W tej serii będziemy korzystać z programu GIMP.
 
Aby móc stworzyć modele 3D, musimy skorzystać z bardziej rozbudowanych programów, są specjalnie przygotowane edytory pod Minecrafta, poniżej przedstawię kilka z nich:
W tej serii będziemy korzystać z Blockbench.

 


Tekstury warte polecenia

W Minecraft jest mnóstwo ciekawych paczek zasobów, które wprowadzają wiele rzeczy, które nawet filozofom się nie śniło, poniżej zaprezentuje kilka z nich.
Dział z teksturami: Paczki zasobów Minecraft 

Jak zainstalować paczkę zasobów?

Instalacja paczek zasobów jest bardzo prosta, należy postępować według tego wzoru:
  1. Pobieramy wybrany przez nas resourcepack.
  2. Po pobraniu powinniśmy mieć plik z rozszerzeniem .zip, zachowujemy go.
  3. Klikamy na klawiaturze naraz dwa przyciski WIN + R.
  4. Powinno otworzyć się nam okno, wpisujemy w nim "%appdata%"
  5. Teraz musimy odnaleźć folder, w którym znajdują się pliki Minecrafta, podstawowy jest to .minecraft, otwieramy go.
  6. Następnie przechodzimy do folderu /resourcepacks.
  7. Pobrany wcześniej plik .zip przenosimy do tego folderu.
  8. Włączamy Minecraft i przechodzimy do zakładki opcje (options).
  9. Wybieramy przycisk, Paczki zasobów (Resource Packs)
  10. Pojawiły nam się dwie listy, z lewej wybieramy wcześniej wgrany resourcepack, powinna pojawić się strzałka, która spowoduje przeniesienie go na prawą stronę, klikamy ją.
  11. Wybieramy przycisk Gotowe (Done) i czekamy aż wszystko się załaduje.
Po wykonaniu tych czynności wszystko powinno działać poprawnie.
Pierwsza część artykułu zakończona w następnej części zajmiemy się tworzeniem pierwszej tekstury przedmiotu i bloku.

 


Oceń artykuł
3.75 1 1 1 1 1 Ocena 3.75 (4 ocen)
Udostępnij