![Snapshot 21w43a Wprowadzono mieszanie granic nowego świata](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/snapshot-21w43a-minecraft-1.18-intro.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21w43a Wprowadzono mieszanie granic nowego świata
Najnowszy Snapshot 21w43a wprowadza mieszanie granic na obszarach starego i nowego świata, aby przejścia miedzy nimi były płynniejsze.
![Snapshot 21w42a Nowa muzyka i lepszy punkt odrodzenia](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/snapshot-21w42a-minecraft-1.18-nowa-muzyka-punkt-odradzania.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21w42a Nowa muzyka i lepszy punkt odrodzenia
Dzisiejszy Snapshot 21w42a wprowadza nową muzykę dla przyszłej aktualizacji "Jaskiń i Klifów cz.2". Usprawniono także punkt odradzania.
![Snapshot 21w41a Nowe tło menu, generator liczb losowych, zmiany tekstur.](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/21w41a-snapshot-minecraft-intro-menu.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21w41a Nowe tło menu, generator liczb losowych, zmiany tekstur.
W tym tygodniu czeka nas dość mały snapshot 21w41a, ale z interesującymi zmianami. Mojang pełnię swoich sił przeznacza na Minecraft LIVE, które odbędzie się w tym tygodniu.
![Snapshot 21w40a Kolejne zmiany w generowaniu rud](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/snapshot-21w40a-generacja-rud-minecraft-1.18.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21w40a Kolejne zmiany w generowaniu rud
Snapshot 21w40a jest już dostępny, czekają nas kolejne zmiany w generowaniu terenu, oraz kilka zmian w systemie spawnowania mobów w grze.
![Snapshot 21w39a Nowe osiągnięcia i poprawki dla gór i interfejsu](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/snapshot-21w39a-minecraft-intro.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21w39a Nowe osiągnięcia i poprawki dla gór i interfejsu
W snapshocie 21w39a otrzymaliśmy możliwość otwierania światów ze starszych wersji, lekkie zmiany odnośnie generowania się wysokich gór oraz nowe osiągnięcia.
![Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/snapshto-21w38a-minecraft-1.18-intro.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii
Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry. To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie. Snapshot 21w38a - Lista zmian UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle. Nowości Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu. Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki - simulation-distance byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane, dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU. Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties - simulation-distance Dodano telemetrie: zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata, dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy, zawiera następujące informacje: identyfikator programu uruchamiającego, identyfikator użytkownika (XUID), identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie), identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach), wersja gry, nazwa i wersja systemu operacyjnego, wersja środowiska uruchomieniowego Java, jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii), typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny), tryb gry. Zmiany Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość. Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać. Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle. Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1. Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads. Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.
![1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/Minecraft-1.18-ekeprymentalny-snapshot-5-intro.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
1.18 Minecraft Snapshot 5 i 6 Większe szczyty gór i jaskinie w oceanach
Dostępne jest kolejne, szóste wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują powiększenie szczytów gór oraz lepsze jaskinie w oceanach.
![1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/snapshot/Minecraft-1.18-ekeprymentalny-snapshot-4-intro.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach
Dostępne jest kolejne, obecnie już czwarte wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują poprawki i usprawnienia w generacji biomów.
![Eksperymentalny snapshot z nowego generatora światów Minecraft 1.18](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-18/1.18-eksperymentalny-snapshot-minecraft-edycja-java.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Eksperymentalny snapshot z nowego generatora światów Minecraft 1.18
Najnowszy snapshot eksperymentalny 1.18 wprowadza nowy generator światów, który gracze już teraz polubili.
![Minecraft 1.17.1 edycja Java wydany](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-17/Minecraft-1.17.1-wyadny-aktualizacja-java.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Minecraft 1.17.1 edycja Java wydany
Minecraft 1.17.1 dla edycji Java, zawierający małe poprawki błędów został wydany 6 lipca 2021 r. zmieniając takżę kilka mechnik gry.
![Minecraft Java 1.17 Pre-release 2, 3 i 4 oraz data premiery aktualizacji](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-17/pre-release-2-3-4-Minecraft-1.17-aktualizacja-jaskin-gor-klifow-kozy.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Minecraft Java 1.17 Pre-release 2, 3 i 4 oraz data premiery aktualizacji
Znamy już datę premiery aktualizacji Minecraft Caves & Clifs Part 1. W międzyczasie wydane zostały 3 kolejne wydania 1.17 pre-release 2 , 3 oraz 4.
![Minecraft Java 1.17 Pre-release 1](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/1-17/minecraft-1.17-pre-release-1.jpg&output=webp&w=30&h=30&t=square&q=60)
Minecraft Java 1.17 Pre-release 1
Dziś otrzymaliśmy pierwsze wydanie pre-release dotyczące pierwszej części dużego wydania aktualizacji Caves and Clifs dla edycji Java.