Avatar
Napisane przez Opublikowane 09 lipiec 2019

Poradnik WorldEdit #2 //set //replace //walls i //undo

Avatar
PanCake 09 lipiec 2019
Czas na kolejny epizod naszej sagi, w której główny bohater walczy o wygodne i szybkie budowanie przy pomocy WorldEdit'a, bez straty czasu na bezproduktywne stawianie klocków. We współczesnym świecie czas to pieniądz, więc zaczynajmy!
 

Inne części poradników do WorldEdit'a

WorldEdit download

WorldEdit - główny plugin na serwer do edycji terenu
WorldEdit CUI - dodatek wizualny jako mod
Plugin FAWE - edycja WorldEdit'em bez lagów

 

 

Poradnik #2 - Użycie komend //set, //replace, //walls, //undo

Komenda //set <blok>

Najprostsza komenda dostępna w tym pluginie, jej działanie polega na tym, że wszystkie bloki (w tym powietrze!) objęte w zaznaczeniu zostają zamienione na blok wybrany w komendzie.
 

Komenda //undo

A co jeśli efekt naszych działań nam się nie spodoba? Spokojnie, wszystko można cofnąć - wystarczy komenda //undo, która cofa ostatnią wykonaną akcję w pluginie. FAWE rozszerza historię działań komendy //undo, co za tym idzie - możemy cofać nieco większą ilość akcji. Oczywiście jesli działamy na serwerze, bo tylko tam FAWE można zainstalować.
 

Komenda //walls <blok>

A co jeśli jednak chcielibyśmy uzyskać inny efekt niż w przypadku //set? Po co dokładać sobie roboty czyszcząc środek zaznaczenia, skoro możemy uzyskać od razu satysfakcjonujący nas efekt, w tym przypadku zamiania samego obramowania cuboidu.
 

Komenda //replace <blok zmieniany> <blok docelowy>

Wyżej pokazane komendy bezwarunkowo zmieniają każdy blok który staje na ich drodze na inny, ale nie zawsze sytuacja wymaga od nas tak drastycznych działań. Komenda //replace pozwala na podmianętylko wybranego bloku na inny, bez naruszenia innych - możemy w ten sposób chociażby usunąć wnętrze po komendzie //set - wystarczy polygon i komenda //replace minecraft:stone_bricks 0, gdzie 0 to id (czyli numer) powietrza.
 
Przydałby się szklarz :)
 
Możemy też jedną komendą diametralnie zmienić wygląd naszej wieży.
 

Mieszanie bloków

Czasem spotyka nas moment, kiedy potrzebujemy odmiany - niektórzy ludzie wyjeżdżają, my przełamiemy jednostajność komendy //set, dodając do niej kolejne bloki, tworząc przy tym oryginalną mieszankę. Zobaczmy więc!
ID białej wełny to 35, jeśli chcemy dodać kolor, dodajemy po dwukropku numer, np. 35:1 to wełna pomarańczowa. Pełną listę id bloków w grze znajdziesz tutaj!
 

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij