Wakacje ciągną się w nieskończoność, wśród mediów powiązanych z branżą gier komputerowych słychać coraz głośniej delikatny marsz pogrzebowy, graniczy niczym serenada dla pewnej bardzo popularnej darmowej alternatywy PUBG'a, w obliczu smutnych nastrojów graczy zapraszam na kolejny epizod naszego poradnika do WorldEdita. Zaczynajmy! :)
Struktury takie jak piramidy, kule, cylindry, wypełnione lub puste w środku, superkilof i podstawowe pędzle tego dowiesz się z trzeciej części poradnika.
Inne części poradników do WorldEdit'a
Poradniki WorldEdit
WorldEdit download
WorldEdit CUI - dodatek wizualny jako mod
Plugin FAWE - edycja WorldEdit'em bez lagów
Poradnik #3 - Struktury, superkilof i podstawy //brush
Struktury
Worldedit daje nam do wyboru kilka gotowych struktur w dwóch wariantach, zaczniemy od najprostszej - kuli.
//sphere <blok> <promień>
Tworzymy kulę wypełnioną blokiem wymienionym w komendzie, w moim przypadku wodą.
//hsphere <blok> <promień>
Jedyną różnicą jest to, że poprzez dodanie literki h do komendy nasza bryła staje się pusta w środku.
Piramida
//pyramid <blok> <rozmiar w liczbie całkowitej>
Tworzymy piramidę z wypełnieniem.
//hpyramid <blok> <rozmiar w liczbie całkowitej>
Analogicznie jak z kulą, efektem jest piramida pusta w środku.
Cylinder
//cyl <blok> <promień>
Tworzymy płaską strukturę na kształt okręgu, ponownie - z wypełnieniem.
//hcyl <blok> <promień>
Nie zaskoczę Was, jeśli powiem, że będzie to samo co wyżej tylko puste w środku?
Superkilof (org. SuperPickaxe)
Zajmijmy się czymś ciekawszym, worldedit daje nam możliwość stworzenia narzędzia, kryjącego się pod dosyć banalną nazwą. Superpickaxe pozwala nam na szybkie wycinanie sporych obszarów, i to jak stylowo! :)
/superpickaxe area <połowa podstawy>
Komenda pozwala nam jednym uderzeniem wyciąć obszar w kształcie kwadratu, którego bokiem jest dwukrotna wartość podana w komendzie. Dość prosta komenda, ale niszczenie ogromnych obszarów za jej pomocą sprawia niebywałą frajdę.
/superpickaxe recur <połowa przekątnej>
Analogia do w/w komendy aż bije w oczy, tym razem jednak obszar romb, którego połowa przekątnej jest równa argumentowi do komendy.
/superpickaxe single
Sens dostępności tej komendy jest poza zakresem mojego postrzegania, ale to może wynika z mojego małego doświadczenia w budowaniu. Komenda pozwala nam na stworzenie narzędzia, które niszczy... jeden blok.
Brush - pędzle
Czas na moją ulubioną komendę w całym WorldEdicie, a raczej cały segment, bo potęga tego narzędzia jest niemal niewyobrażalna. Chodzi oczywiście o //brush, czyli komendę która pozwala stworzyć narzędzie, dzięki któremu klikając prawy przycisk myszy tworzy nam się jakiś element, może być to kula, może być to cokolwiek innego.
Nie znam zapewne nawet połowy możliwości tych komend, przedstawię więc wam zaledwie dwie komendy - żeby zaciekawić, eksperymentujcie sami, bo to sprawia największą frajdę!
Jedna z sześciu stron listy komend //brush:
Pobawmy się więc, stworzymy... górę - z piasku, ponieważ jako jeden z nielicznych bloków nie opiera się grawitacji,a co za tym idzie, oszczędzimy sobie pracy, a przy okazji stworzymy niepowtarzalny efekt. Zaczynajmy! :)
Weźmy patyk jako naszą różdżkę, i wpiszmy komendę //brush sphere sand 5
Następnie zostało nam tylko formować górę, gdy już skończymy, możemy nieco pozbawić jej swojego kanciastego kształtu za pomocą komendy: //brush smooth
A oto końcowy efekt naszej pracy, da się wytrzymać! :)
Stwórzmy więc... las
/brush forest cuboid <rozmiar> <gęstość> <typ> (lista poniżej)
/brush forest cuboid 5 15 ACACIA
BONUS
Notorycznie się ostatnio nudzę, co za tym idzie - szukam jakiegoś rozwiązania. Tworząc materiał do tego wpisu postanowiłem w celach naukowych sprawdzić skutek wybuchu kostki 10x10x10 tnt - tak, jestem dojrzałym graczem...
Zobacz także:
TAGI: worldedit, piramid, sphere, hsphere, cyl, hcyl, superpickaxe, poradnik worldedit, struktury worldedit, super kilof, brush, pedzle worldedit, worldedit brushes,