Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 16 sierpień 2017 Aktualizacja 04 maj 2018

Minecraft 1.13 - Co nowego? Update #37

bolda500 04 maj 2018

 
W czerwcu miała miejsce premiera wersji 1.12 i od tego czasu trwają już prace nad wersją Minecraft 1.13 Pojawiło się już kilka nowych przesłanek nad czym pracuje Mojang. W zespole jest także nowy grafik od tekstur.
 
Nowy pracownik @JasperBoestra (Jappa) zajmuje się tworzeniem nowych grafik do tekstur. Z informacji opublikowanych przez Jeb'a wiemy, że nowe tekstury prawdopodobnie zostaną wydane najpierw jako paczka zasobów. Oczywiście znaczący wpływ na decyzje o zmianach ma społecznośc, udzielając swoje sugestie oraz komentując zmiany.
 
Lista aktualizacji (kliknij aby wybrać nr. updatu):
2017
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13
14 (pierwszy snapshot) - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20
21 (snapshot) - 22 (snapshot) - 23 - 24 - 25 (snapshot) - 26 (snapshot)
 
2018
27 (snapshot) - 28 (snapshot) - 29 (snapshot) - 30 (ważna zmiana) - 31 (snapshot)
32 (tekstury) - 33 (snapshot) - 34 (snapshot) - 35 (Snapshot) - 36 (snapshot)
37 (snapshot)

 


 
Poniżej pierwsze z propozycji zmian tekstur dotyczą bloków drewna, diamentu, obsydianu, żelaza oraz junglowe drzwi. 
 
Update 1 - 20.07.2017
Nowa tekstura dla diamentowych bloków
 
Nowa tekstura dla junglowych drzwi
 
Nowa tekstura dla bloków drewna
 
Bloki obsydianu (portal do netheru)
 
Bloki żelaza, bloki obsydianu oraz drewno
 
Update 2 - 21.07.2017
 
Nowa tekstura dla bloku emeraldowego
 
Zmiany techniczne w systemie komend oraz plików
 
Kolejna z nowości dotyczy już samych map, mechaniki oraz komend, ogłoszona przez Dinnerbone, zawiara listę zmian, które mają zepsuć absolutnie wszystko w mapach po wydaniu wersji 1.13 - [zobacz listę zmian ENG]. Twórców map przygodowych, minigier oraz opartych na komendach z bloków komend itp. czeka dużo pracy, jeśli będą chcieli dostosować swoje mapy do przyszłej wersji Minecraft 1.13 
 
Update 3 - 21.07.2017
 
Nowe tekstury dla drewna, desek oraz stołu warsztatowego
 
Update 4 - 7.08.2017
Pojawiła się aktualizacja wpisu dotycząca zmian technicznych:
  • Zmieniono komendę /testfor* na nowy format: /execute <if|unless> <block|blocks|entity>
  • Zmieniono komendę /toggledownfall na nowy format: /weather clear
  • Zmodyfikowany komendy /execute oraz /tp
  • Do zmiennych w selektorach bytów dodano zakresy liczbowe level= oraz sort=<nearest|furthest|random|arbitary> .
 
Update 5 - 9.08.2017
 
Nowa tekstura dla bloku kamiennej cegły.
 
 
Update 6 - 10.08.2017
 
Nowa tekstura dla pnączy. 
 
Update 7 - 22.08.2017
 
Nowa tekstura dla desek (kolejna zmiana) i biblioteczek.
 
Update 8 - 30.08.2017
 
Nowa tekstura snopów siana, kaktusa, wysokiej trawy i uschniętych krzewów.

 
Update 9 - 4.09.2017
 
Nowa tekstura bruku.

 
Update 10 - 18.09.2017
 
Jappa opracował kolejną wersję tekstur bruku, której wygląd przypomina bardziej tą oryginalną.
 
Update 11 - 28.09.2017
 
Zespół podjął dalsze prace nad wersją 1.13, Dinnerbone powrócił z wakacji a Jappa ma przygotowane kolejne odświeżone tekstury. 
 
Porównanie tekstury bruku, drewna, desek, trawy oraz lisci na drzewach.
 
Update 12 - 16.10.2017
 
Opracowana została tym razem nowa tekstura dla bloku glowstone (jasnogłaz) oraz jaskiniowego pająka.

 
 
Update 13 - 18/20.10.2017
 
Kolejna propozycja nowych tekstur. Tym razem na "warsztat" trafiły bloki kwarcu, pisaku oraz tekstura moba Husk.



 
Update 14 - 25.10.2017
Wydany został pierwszy snapshot dotyczący aktualizacji 1.13 - więcej tutajPierwsze z rzeczy jakie zostały zmienione w kodzie:
  • aktualizacja biblioteki LWJGL
  • utworzono system paczek danych
 
Update 15 - 30.10.2017
 
Kolejne odświeżone tekstury, tym razem dla bloku Dyni oraz potwora Zombie.
 
Update 16 - 2.11.2017
 
Tym razem odświeżone tekstury objeły bloki netherracku, piasku dusz oraz grzyby muchormorów.
 
Update 17 - 8.11.2017
 
Tym razem Jeppa zabrał się za aktualizcję wyglądu tekstur prezdmiotów. Zmiany obięły ciasto dyniowe, snopek zboża, kocioł, czerwony proszek, kulę szlamu, jabłko, siodło, sztabkę żelaza oraz piórko. Poniżęj znajduje się także porównanie z obecnymi teksturami. 






 
Update 18 - 13.11.2017
 
Tym razem Jappa zaprezentował nową teksturę dla bloku ciasta (tortu).


 
Update 19 - 17.11.2017
 
Na dzień przed Minecon 2017, Jappa zaprezentował tekstury bloków diamentu, złota oraz emeraldu.
 
Update 20 - 18.11.2017
 
Odbył się globalny konwent Minecraft - Minecon Earth 2017
 
Update 21 - 22.11.2017
 
Wydano kolejny Snpashot - 17w47a oraz 17w47b - więcej o nim tutaj.
 
Update 22 - 22.11.2017
Wydana została kolejna aktualizacja - snapshot 17w48a
 
Update 23 - 30.11.2017
Jappa zapowiedział na swoim twitterze, że powoli kończą mu się tekstury, które może pokazać, co oznacza że nie wszystkie dostaną nowy wygląd. Jednymi z ostatnich jakie zostały pokazane to nowe tekstury dla: kurczaków, żwiru, róż, pająków, świń, bruku, arbuzów, spawnera oraz brzóz. Możliwe, że w najbliższym czasie otrzymamy paczkę BETA nowych tekstur do pobrania.


 
Update 24 - 12.12.2017
Nowy wygląd tekstury chmur.
 
Update 25 - 13.12.2017
Kolejny snapshot z poprawkami dla nowści wcześniej dodanych - więcej tutaj.
 
Update 26 - 14.12.2017
Ostatni snapshot w 2017r. - dodano możliwość stawiania ramek na przedmioty na podłodze oraz suficie - więcej tutaj.
 
Update 27 - 3.01.2018
Pierwszy snapshot w 2018r. Prace w nowym roku rozpoczęto od poprawek błędów, więcj dowiesz się tutaj.
 
Update 28 - 11.01.2018
Wprowadzono nowy system zapisu i towrzenia plików jezykowych do formatu .json - więcej tutaj.
 
Update 29 - 18.01.2018
Kolejny snapshot skupiający się na poprawkach i szlifowaniu nowości dodanych wcześniej - więcej tutaj.
 
Update 30 - 30.01.2018
Zapadła decyzja o zmianie planów dotyczących wydania wersji 1.13 oraz 1.14 - przeczytasz o tym tutaj.
 
 
Update 31 - 31.01.2018
Dodano nowy wygląd oraz większe możliwości użycia pasku bosa, więcej dowiesz się tutaj.
 
 
Update 32 - 1.02.2018
Wydana została druga testowa paczka tekstur dla aktualizacji 1.13 - pobierz paczkę tutaj.
 
 
Update 33 - 9.02.2018
Nowy snapshot dodający bardzo ważne zmieny, między innymi
przepisany od zera genarator światów, wprowadza on dużo usprawnień - więcej dowiesz się tutaj.
 
 
Update 34 - 15.02.2018
Pierwsza z kilku migawek z nową zawartością dotycząca aktualizacji oceanu.
Dodane nowe moby, zdolność pływania oraz bloki, więcej o nowościach przeczytasz tutaj.
 
 
Update 35 - 21.02.2018
Dodano podowdne wąwozy oraz jaskinie, oceany zostały podzielone na biomy, więcej dowiesz się tutaj.
 
 
Update 36 - 22.02.2018
Dodano ryby w postaci mobów, oraz wprowadzono poprawki, więcej o zmianach tutaj.
 
 
Update 37 - 1.03.2018
Dodano podowne ruiny oraz bloki rafy koralowej, więcej o nowściach tutaj.
 
Zródło:
https://twitter.com/JasperBoerstra
https://twitter.com/jeb_  
https://twitter.com/dinnerbone 
https://www.reddit.com/user/Dinnerbone/comments/6l6e3d/

 


Oceń artykuł
4.72 1 1 1 1 1 Ocena 4.72 (25 ocen)
Udostępnij