Avatar
Napisane przez Opublikowane 05 styczeń 2018

BungeeCord 1.13.1 - silnik proxy dla serwerów Minecraft

Avatar
bolda500 05 styczeń 2018
BungeeCord to wydawany od 2012 r. silnik proxy dla serwerów minecraft działających pod kontrolą silnika Spigot. Celem BunggeCord było zniesienie limitu slotów oraz ograniczeń co do ilości graczy grających pod jednym adresem IP.
 

Czym jest BungeCord?

Proxy BungeeCord pośredniczy w komunikacji między klientem gry (gracz) a serwerami podłączonymi do proxy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, twórca pojedynczego lub sieci serwów ma w teori nieograniczone możliwości w konfiguracji ilości serwerów jakie są podpięte do BungeeCord. 
 
Bez problemu można spotkać serwery na których gra nawet kilka tysięcy graczy, są też większe nawet do 65 000 (Hypixel). Użytkownicy grający na serwerze nie widzą żadnej różnicy pomiędzy działaniem serwera proxy BungeeCord oraz normalnym serwerem Minecraft.
 
Nie korzystaj z silnika BungeCord jeśli twój serwer Minecraft ma mało graczy i/lub nie posiadasz wielu trybów gry. W tym przypadku lepiej jest przygotować osobne mapy na jednym serwerze na silniku standardowym (Vanilla) lub dedykowanym (np. Spigot).

Jak działa BungeeCord?

Kiedy gracz łączy się z Bungeecord, jego dane są przesyłane dalej do lobby a potem do docelowego serwera na którym będzie grał. Na lobby gracz może skorzystać z wbudowanych w BungeeCord komend oraz dodatkowych wtyczek lub portali służących do teleportacji na inne serwery Minecraft w danej sieci. Możliwości konfiguracji są praktycznie nieskończone! Przydkład 3 serwerów + lobby przedstawia obrazek poniżej.
 
 

Dodatkowe funkcje BungeeCord

Do silnika proxy BungeeCord istnieją setki wtyczek (pluginy), napisane od podstaw wg. zasad projektowania oraz najlepszych praktyk aby zachować wydajność i pełną możliwość systemu proxy BungeeCord. 
 
Dostępne jest rozbudowane API BungeeCord służące do pisania wyżej wymienionych wtyczek. Cały system można bardzo mocno rozbudowywać, a samo wykorzystanie proxy daje także takie korzyści jak:
  • rozłożenie obciążenia pomiedzy wiele serwerów (instancji) - dzięki temu można skorzystać z całego potenciału procesoró wielordzeniowych.
  • sprawdzanie dostępności instancji i wykrywania popsutych, z automatycznym usuwaniem ich z listy dostępnych dla graczy
  • rozdzielenie typów i trybów rozgrywki na osobne instancje (np. kreatywy, przetrwanie, minigry, ...).
  • sumuje liczbę graczy wszystkich instancji, dając lepszy wizerunek dla całej sieci.
  • integuje system banów, whitelisty itp.
  • dodaje dowolną funkcjonalność jakie dają wtyczki (pluginy).

 

 

Pobierz silnik proxy - BungeeCord

 

Zobacz także:

Spigot - 1.13.1 1.12.2 1.10.2 1.8 1.7 silnik Minecraft
Spigot to wydawany od 2012 silnik serwerowy dla Minecraft. Najważniejszą zaletą silnika Spigot jest większa...

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij